[APP][Pro] myVaillant - Comfort for your home

Je bedoelt dit?

Na de laatste update is ook de gewenste temperatuur verdwenen :frowning:

He, dank voor het delen. Ging inderdaad niet goed na het toevoegen van de tap water temperatuur voor de Vaillant FlexoCompact. Heb zojuist een fix hiervoor aangemaakt.

Dank voor het screenshot van de myVaillant app. Zie inderdaad de systemen die ik verwacht net zoals deze bij mij ook staan. Enkel wordt in de app het ‘huidig stroom verbruik’ niet getoond, deze zie ik wel en wordt door de Homey app gebruikt.
Mogelijk dat het herstarten van de internet module dit probleem kan oplossen? Ik heb zelf de VR 921, welke internet module gebruik jij?

1 Like

De VR 940f. Voorheen heb ik deze waarden heel mooi in de Homey app kunnen uitlezen.

Dank, het opnieuw opstarten van de internetmodule heeft geholpen! Bijzonder die kende ik nog niet!

Super om te horen dat het weer werkt!

@Pallieter @WimWeetjens

I’ve got the same struggle

In my opinion the flow should start every 15 minutes or so during daytime (so time should be the trigger)

That means the ‘check-the-temp’(inside and/or outside) shoud be an ‘AND’-card.

Now there is only one trigger-moment, when the temp goes under/over a certain temp.

For example:

I want to run cooling when hotter then 23°C inside.

during nighttime, i don’t want to run cooling, because i dont pruduce sunpower.

If the temp doesn’t drop under 23°C during the night, the next day cooling won’t turn un, because it doesnt BECAME hotter then 23°C, it just IS
.

Hi! Erg fijn dat deze applicatie zo actief wordt aangepast :slight_smile: Na de update (1.7.7) Helaas nog geen vermogen/energie waarde zichtbaar. Heb mijn VR921 al gereset en de app opnieuw opgestart maar nog geen resultaat. Overige info is ok en accuraat.

Hi think i found a bug.
When outsite temp is to high. the vaillant goes to standby. but homey sees set temp as the actual temp. so if its 25 c° inside is also says that that is the desired temp.

In the vaillant app it stay at what i set it on earlier.

When outside temp is back to ± 20c° and the ecostand goes off. homes sees the wanted temp back as how it should be.

Dear Pallieter,

Bulex is part of the Vaillant Group, and its newer (control) devices are often identical in hardware, just rebrandedor with different housing. They also use the same API for the apps, so I was wondering if it would be possible to integrate Bulex into this Homey app, similar to how it works in the Home Assistant add-on.

I have a Bulex Thema Condens F25/30 + Red 5 + MiPro Sense + MiLink v3 setup, currently working on Homey via a Home Assistant bridge. It would be awesome if I could connect it directly.

(The Red 5 is the equivallent of a VR 70, a MiPro Sense of a sensoCOMFORT VRC 720/2 and a MiLink v3 of a sensoNET VR 921)

I’d be happy to help with testing if needed.

Alvast bedankt!

Rudy

Hi,

is anyone else having troubles with outside temeratures? I can see the current temperature-changes, but when i make a flow that triggers when outside temperature changes it’s never activated.

I have a similar problem with the Tapwatertemperature. The card “when tapwater temperature changes” never triggers, while the device nicely updates its capabilities.

kind regards,

Paul

Is the option for using the internet temperature as temperature for the “verwarmingscurve” already available?

I changed the triggercard to every 5 minutes, since then the flow works as intended

1 Like

Zie mijn vorige vraag, in navolging van Glenn_K. Ik heb een FlexoCompact 118/4.

De gateway VR940F uitgezet en opnieuw opgestart, en de Homey app opnieuw opgestart. Het vreemde is dat bij mij vermogen en energie NIET updaten. Als je op die velden gaat staan dan geeft Homey app update 2 maanden geleden, terwijl de buitentemp 2 minuten geleden was. Status staat op 2 uur geleden, waarom niet ook 2 minuten geleden?

In de Vaillant Android app is energieverbruik wel uit te lezen, net als status enz. De Homey app kan wel de temperatuur setting aanpassen, dat werkt gelukkig wel.

Uiteindelijk is mijn doel de WP via de Homey aan en uit te schakelen (indirect, via temp setting want anders gaat niet) op basis van stroomprijs en temperatuur, eventueel weer en zonnestroom aanbod. Ben nog op zoek naar een goede logica (beter goed gejat dan zelf prutsen), dat is toch een algemene smart sturing vraag voor alle WP bezitters?

Tolle App! Ich bin begeistert von den Möglichkeiten. WÀre es möglich, die Vorlauftemperatur (aroTherm plus) mit der App auszugeben?

Is deze instelling voor TAP water of voor CV water?

Hi,

I have a few questions and request for the app.

Have a setup with VRC700 an VR940F.

1: When using Homey and flowcards to change temperature or change temperature for x hours. it will change/override the default temp for 6 hours before it reverts back to the original. This seems to either be a bug in the app or a restriction that should be enforced innthe flowcard.

2: When trying to change mode in flow the option for night mode is not present in the list for heating Zone.

3: In the unit display, if i try to change mode ( auto, day, night) it gives an error code. i’am allowed to change it the MyVaillant app

Best regards

Anders

Ik vermoed tapwater, had deze per ongeluk in een flow gezet en mijn zonneboiler werd niet meer bijgewarmd door de ketel.

1 Like