[APP][Pro] LG ThinQ integratie

2 Likes

SmartCourse in wasmachine… is er iemand die “smartcourse” (geen idee wat dat in NL is bij LG) zoals RINSESPIN op zijn machine heeft zitten en gebruikt. Tot nu toe heb ik alleen type “course” in de waardes zitten, maar ik zie net de eerste SmartCourse langs komen.

Vraag die ik heb: Gebruikt LG het 1 of het ander, of kan het beide soorten zijn?

Als iemand het weet, hoor ik het graag…

Haha, nice, dat heb je snel gedaan, dank!!!

p.s. Het zijn wel uren hoor, geen dagen! (Er staat nu 716 dagen resterend en elk uur wordt het een dag minder. Misschien is dat in een latere versie nog aan te passen?)

Nogmaals, enorm bedankt!

okay, dacht dat het dagen waren (2 jaar of zo :wink: )

Haha, nope. Vaak denk ik er niet aan en neemt de koel capaciteit (en stroomverbruik) fors af. Dit is wel een prettige reminder daarvoor :+1::muscle:

Ik was net een poos met de app aan het testen. Wat me opvalt is dat de ‘error’ flow nooit getriggert wordt. Dus als ik bijvoorbeeld in een advanced flow de AC wil uitschakelen en deze uitschakeling lukt (om welke reden dan ook) niet, dan is deze volgens de advanced flow altijd succesvol uitgevoerd/uitgeschakeld. De error flow wordt nooit getriggerd. Doe ik hier iets geks in of kan ik er wat aan doen om deze te laten werken?

Nee, dat is iets wat er nog in moet. Ik werk meestal in fases, deze fase probeer ik zo veel mogelijk crashes/issues die ik zie op te lossen zodat de app stabiel is.
De throw van errors in de flows komen nog aan de beurt…

1 Like

Ahh, top! Ik heb inmiddels al vele retry loops in de flows gezet. Bedacht me ineens, misschien doe ik wel iets geks waardoor dit niet lijkt te werken. Thx voor je snelle antwoord!

ik zie dat je me niet meer shared op de V1 AC’s, is het mogelijk om me daar weer op te zetten, dan kan ik er 1 toevoegn om die flow errors te testen. V2 gaat meestal wel goed…

1 Like

Huh? Die dingen verdwijnen steeds. Ga je meteen weer uitnodigen :+1:

Edit: uitnodiging is verzonden :ok_hand:

1 Like

Valt me op dat een heel aantal getallen niet meer updaten.
Bijvoorbeeld deze:

De filter timer lijkt eenmalig een getal te hebben doorgegeven en wordt daarna niet meer ge-update. Of is dat iets wat eens inde paar dagen bijgewerkt wordt?

Ps. Bovenstaande alleen maar bedoeld om mee te denken, super happy met de app hier! :muscle:

Als de waarde niet veranderd dan blijft die idd staan op de laatste tijd dat er wel een wijziging was. Die filterwaarde komt wss goed met nieuwe versie (die update ik 1 keer per 24h) dat wordt 1 x per uur.

1 Like

Ahh, super!!

Die andere 2 tijden heeft hij nu 8 dgn niet ge-update. Maar vind ze ook niet erg belangrijk. Ze zijn eigenlijk alleen zinvol als hij bij uitschakeling elke paar min een update ophaalt. Misschien ook niet realistisch?

Ten eerste ben ik heel blij dat deze app er nu is.

Alleen er is 1 probleem, en dat is dat de kaartjes van in en uitschakelen voor de airco niet verschijnen bij een flow maken.

Wil de app gebruiken voor de airco’s die ik dan voor een bepaalde tijd wil inschakelen. Gebruik nu de Tado app ervoor.
Kan deze weer toegevoegd worden? Bij de store staan de kaartjes wel als voorbeeld.
Alvast bedankt
Roy

Ik ga even kijken. In het begin waren er mensen die onoff niet wilden omdat het te makkelijk was om via de tile de airco per ongeluk aan te zetten. Dat heb ik toen wat aan gedaan. Wellicht had dat invloed op de flows

Ja ik snap dat mensen dat niet handig vinden als ze per ongeluk op de tile drukken en de airco gaat aan.
Maar voor in de flow zou de app voor mij echt bruikbaar zijn. Dus wacht geduldig af of het herstelt kan worden. (Kan het apparaat van de Tado weg).

Heb ondertussen code toegevoegd om fout af te geven als er commando’s niet lukken (ik probeer het 4 keer, met 1 seconde ertussen). Kan ik werkkamer AC even misbruiken om wat testen uit te voeren?

Vreemde is dat ik ze wel zie op zowel V1 als V2 AC’s en het lijkt ook te werken. Ik heb de actie op de tile zelf onderdrukt…
Welke versie app draai je? Indien de laatste, kan je een herstart van de app doen? Als onoff niet bestaat dan zou die toegevoegd moeten worden…

Hoi,
Ik heb versie 1.6.4. en heb de app herstart ook al een keer verwijdert en er terug opgezet, maar als ik een flow wil maken is er geen kaartje “zet uit/aan”.
Ook geen als “airco aan”



Deze kaartjes zijn bij mij zichtbaar in flow “dan”