[APP][Pro] LG ThinQ integratie

Bij mij is het wasmachine uit/nog wel aan het stroom connectie weg en dan moet ik hem handmatig weer aanzetten zodat hij weer zichtbaar is in de app!.

De app is bij mij geupdate en zie nu de droger :partying_face:
Klopt het dat bij de “en” status nog geen tags beschikbaar zijn? Voor zowel droger als wasmachine. Voor bedrijfsmodus zie ik ze wel.

Klopt er moeten nog wat dingen in,…

Ok dan weet ik in ieder geval dat het niet weer iets bij mij is.
Ik ben de eerste simpele flows aan het maken. Verlichting aan als je de wasmachine aanzet en het is minder dan een bepaalde hoeveelheid lx. De wasmachine is dus nu een licht schakelaar :joy: hij reageert nog niet goed op de droger (misschien moet ik weet iets herstarten)

De droger en wake up lijkt een issue te zijn…
Wellicht remote start aanzetten als dat kan op de droger…

@Martin_Verbeek coole app, met de getekend opdracht om mijn huis ook met LG Thinq enabled units uit te gaan voeren kom ik er hopelijk binnenkort als gebruiker bij.

Levert wel gelijk de vraag op, kunnen mijn Thinq TV’s ook via deze app geintegreerd gaan worden ooit? Ik heb er wel 1 op een plek staan waar hij gedeeld kan worden als dat nodig is (game kelder ;))

Samen met Martin even gekeken, TV’s lijken niet via de Thinq API te vinden.
Helaas.

Andere vraag aan mensen met een airco unit.
Is er ook een humidy waarde uit te lezen? bijvoorbeeld als tag?

Je kan al en-tags vinden door gebruik te maken van de logica kaarten ‘is precies’ en ‘ja/nee’.

1 Like

Heb even gekeken, er zijn modellen die humidity sensor hebben en doorgeven. Humidity capability in volgende update.

1 Like

Top! Nu maar hopen dat mijn modellen dat hebben :rofl:

check it out… 1.6.3 zou het moeten zien

1 Like

nice, ik kan het pas testen als ze over een maandje of twee hier hangen. Maar een belangrijke feature voor de flows :slight_smile:

Ik heb ook nog een vraag. Onze airco’s deden het niet zo best meer en ik zag tot mijn schrik dat de filters helemaal vies waren. In de Home Assistant app en LG app worden ‘filter uren’ geteld/weergegeven met reinigingsadvies bij 0. Daarna begint deze weer bij 720 uur te tellen. Is dit een eenvoudige koppeling om in de Homey app weer te geven of zal ik een losse timer per airco unit aanmaken om gebruikersuren bij te houden?

Zie hier een voorbeeld van de weergave in de LG app:

dit bedoel je? Dat zit er in.

Filter op 0 zetten, zou ik moeten checken hoe dat te doen.

Ahh, held! Ga het meteen bekijken! Ik zocht deze info in het device scherm bij alle andere status info (zoals vochtigheid, display aan/uit, Co modus, etc). :+1:

Daar zou die ook moeten staan (resterende filter tijd…)

Interresant! Misschien alleen voor V2 geïmplementeerd? Ik zie het niet bij status staan en ik zie de flow cards ook niet? Doe ik wat verkeerd?

Wellicht idd V2 op dit moment. Ik kijk even…

1.6.4 in test (het zat al min of meer in de code, alleen monitor moest nog aan…)

1 Like