[APP][Pro] LG ThinQ integratie

Ik heb gezien dat dat helaas niet kan…
Ik zal eens kijken of.er een status afgegeven kan worden.

1 Like

Check de triggers voor status en operation mode. Daar komen tags uit waar je volgens mij wat mee kan…

Domme vraag maar waar kan ik de trigger e.d. zien? Kan ik al een test versie binnen halen en inzien? Ik zit nog op versie v1.3.3

Als je naar de changelog gaat in de app store dan click je op de test versie van de bovenste change.

1 Like

Als je hier een notification achteraan plakt met de tag, dan zie je waar je op kan reageren in de EN kaart met logic

1 Like

Dat doet de LG Thinq ap toch al? En gekoppeld aan Google roept Google het ook nog om. Ik zie daar geen meerwaarde in.

De meerwaarde zit hem in flows kunnen maken. Meer kunnen doen dan alleen de mogelijkheden binnen de betreffende apps. Is dat niet wat Homey zo een mooi product maakt? De LG app kan mijn lampen of andere apparatuur niet aansturen. Homey kan dat wel.

Ik gebruik overigens geen Google voice assistant ik heb een Echo dot in huis (Alexa) en ja die zou inderdaad ook moeten melden dat de was klaar is maar helaas is die LG app/integratie erg slecht en werkt dat gewoon niet. Via Alexa kan ik de resterende tijd voor de was ook niet meer opvragen wat voorheen nog wel mogelijk was. Kort gezegd ik heb niks aan die integratie.

Wanneer Homey deze melding verstuurd kan ik daarentegen wel Alexa aansturen een voice message uit te spreken. Ander scenario is dat Homey bij ons 1 app/systeem is dat centraal staat. Dit betekend dat ik 10+ apps heb voor het inrichten/koppelen van devices zoals LG en mijn vrouw maar 1 app nodig heeft namelijk Homey.

Misschien zie je nu met wat meer context vanuit mijn kant de meerwaarde wel.

1 Like

@Martin_Verbeek zou je nog een keer willen kijken naar de LG airco’s van V1? Alles na versie 1.3.3 werkt niet meer om de airco’s aan en uit te schakelen. Alvast super bedankt! (Je krijgt direct een foutmelding in de Homey app)

@Martin_Verbeek Ik heb vandaag met v1.5.3 geprobeerd om de volgende flows te testen:

Beide geven nog geen resultaat.
Ik neem aan dat de wasmachine niet opnieuw moet worden toegevoegd, de machine was met vorige versie al toegevoegd.

Hi Michael ik check het even. Ik heb ze zeker aan de praat gehad…

Martin Verbeek

1 Like

Aan en uitzetten via een flow werkt trouwens zonder problemen dus communicatie vanuit app → wasmachine is in orde.

Dit is een andere machine…recente updates. Ik ga er 1 op jouw machine maken. Wellicht wat aan de hand

Ik update net de Homey naar rc 122 en krijg ineens 2 meldingen binnen dat de wasmachine uit is gegaan.
Misschien dat er iets gereboot is maar de wasmachine meldingen doen het nu gewoon.

Sinds de laatste test versie krijg ik onderstaande melding. Dit al bekend? (Wasmachine)

Onbekend, wil je app eens herstarten?

Draai je HP2023 met beta code?

Ja dat klopt

Reboot en reinstall nog geen effect. Maak zo ff een apart account aan

Welke versie van de app draai je eigenlijk? 1.3.3? of laatste test versie…

Hij werkt weer. Wel vaag. hou het wel in de gaten. Heb dus volgende gedaan:

  • reboot app (geen effect)
  • verwijderen device en opnieuw toevoegen (geen effect)
  • verwijderen app en opnieuw installeren en toevoegen (geen effect)
  • 2e account aangemaakt op LG Thinq
  • account in app aangepast
  • device werkt weer.

Ik heb HP23 en laatste beta versie OS, APP en LG Thinq app van jou v1.5.3