[APP][Pro] LG ThinQ integratie

Ik ben er nog niet helemaal uit hoe dat v1/v2 werkt. Vooral dat het anders is. Onze ‘installatie’ is vrij nieuw dus dat lijkt ook niet alles te zeggen.

Blijft boeiend. Die update hij hier wel weer over de dag heen.

V1 tov V2 is echt totaal verschillend. Namen van velden en het mechanisme om de informatie te krijgen ook…:sweat_smile: Geen echte consistentie tussen de verschillende soorten devices… Ik probeer dat gelijk te trekken door v1 om te zetten naar V2 intern. Maar er gebeurt een hoop tegelijk dat moet nog even uitbalanceren.

2 Likes

Wow, had ik niet verwacht dat dit zo groot verschil zou zijn… je werk en tijd wordt enorm gewaardeerd en gezien! Laat het weten als we wat voor je kunnen doen! :muscle:

O jee, sinds de laatste Homey update werkt de app niet goed meer. Kan de airco niet meer aan/uit zetten. Is dit een bekend probleem?

Debug: d45455fb-b118-4a90-b032-4ce96dc53016

Ohhh, dat was op verzoek, iemand die te makkelijk een toggle vanaf de tile deed, het is alleen de tile on off toch?

Nee, volgens mij niet. Homey kan hem zelf ook niet meer in/uitschakelen lijkt het:

Dus denk ook in de flows.

Net nog getest, werkt niet in flows en ook niet als ik eerst de app settings open. Dan ook deze melding.

Laatste update; net de versie van een week geleden geïnstalleerd (de niet test versie) en het werkt gelijk weer :muscle:

Hello,

Offtopic maar ik zie je screenshot, heel benieuwd hoe je deze foutmeldingen kan instellen.

Dank!

O jee, nu val ik door de mand!

Normaal gesproken (bij eigenlijk alle apps) kun je in de advanced flow een kaart hangen aan de onderkant van een ‘DAN’ kaart. Deze wordt uitgevoerd als de opdracht mislukt en er komt een tag beschikbaar met de error melding. Hier een voorbeeld: (Er zijn ook scripts die deze kaarten automatisch overal aanmaken)

Echter, bij specifiek deze LG app lijkt de error nooit getriggert. Elke opdracht (mislukt of niet) lijkt uitgevoerd te worden. Dus ik heb voor debug logging wat loops gemaakt (tijdelijk) om dit snel waar te nemen. Het is verre van elegant maar… het werkt. Hier een voorbeeld:


Wat je concreet ziet is dat na inschakelen het vermogen van de warmtepomp op zijn minst boven de 10w uit moet komen binnen 2 min. Zo niet, dan is er vast iets mis gegaan… :see_no_evil:

haha super tof! thanks, wel een beetje werk…

Haha, ja. Maar zoals gezegd, Arie (dacht ik) heeft een script gemaakt die overal automatisch de ‘Error’ log tags aanmaakt. Dus het hoeft niet complex!

1 Like

Code voor was machine loopt grotendeels.
Wake up werkt
In Standby werkt
Een programma starten werkt (ook na standby).

nog een paar dagen nodig denk ik om eerste test versie in de store te uploaden.

DIT WERKT ALLEEN GETEST VOOR V2 Wasmachines, (alle machines die ik tot nu toe gezien heb zijn V2) en voor machines met normale programma’s (nog geen ‘smart’ programma’s gezien).

2 Likes

Als de wasmachine aangestuurd kan worden met de LG Thinq app is het een V2?

Kan niet wachten om het te testen :clap:

Nee, dat hoeft niet perse… de LG app doet zowel V1 als V2

Hi Martin,

Test versie 1.5.0 werkt inmiddels voor mijn wasmachine, dank daarvoor! Plan je ook nog de droger in (heatpump) van LG?

Groeten Jacco

Die gaat komen.

Hoi Martin,

Ga je voor de wasmachine ook de mogelijkheid toevoegen om een flow te starten als een programma klaar is? Een push meldingen, voice bericht of lamp ergens aanzetten zou erg handig zijn voor mensen binnen het huishouden zonder de app.

Gr. Michael

Hier vandaag een niet werkende Homey app omdat de nieuwe voorwaarden eerst geaccepteerd moesten worden in de LG app. Misschien kunnen die automatisch geaccepteerd worden :yum::grinning: