[APP][Pro] LG ThinQ integratie

Goede avond!
Ik heb je (@Martin_Verbeek ) net kort verwijderd en opnieuw toegevoegd als gebruiker. Ik kan alle airco’s wel uitlezen maar niet meer bedienen. Gezien het me in de lg app ook niet lukt op het moment doe ik de aanname dat het een algehele storing is op het moment. Dit ter info :smiling_face:
Ps. In de lg app krijg ik een foutmelding bij bediening (apparaat is in gebruik), in Homey lijken alle opdrachten succesvol uitgevoerd.)

Top! Ik ben echt blij met deze integratie!!! Thanks!

Hoi Martin,

Ik heb sinds deze week de nieuwe Homey pro binnen en hoopte een integratie te vinden met LG en kwam jouw app tegen. Ik heb een wasmachine en sinds kort een droger van LG. Ik zie in dit topic dat je nog bezig bent met uitbreidingen kan ik ergens bij helpen? Ik ben een developer en zag in je changelog node staan misschien kan iets doen voor de wasmachine (+droger). Is er een public repo beschikbaar?

1 Like

Hi Michael, er is geen public repo beschikbaar. Komende week is washing time. Als je een aparte droger hebt zou je die willen share via de LG app, dan krijg ik de meeste info info die ik nodig heb.

Martin Verbeek

1 Like

Hi Martin,

Account is gedeeld. Als ik iets in code zou kunnen doen hoor ik het graag.

Dankjewel voor de moeite die je erin stopt in ieder geval!

Gr. Michael

1 Like

Ik ga dt topic met grote belangstelling volgen. Zelf in bezit van wasmachine koppelbaar in de Thinq app. Als ik wat kan doen laat het weten.

1 Like

Welke dingen hebben eerste prioriteit voor je vwb de wasmachine?

1 Like

Het op de opwekwaarden van de zonnepanelen het (juiste) programma starten. Dit lukt met Google niet omdat de machine na 12 minuten in stand-by gaat. Bij wake up onthoud hij het programma niet en gaat naar 40 graden katoen :fearful:. Heb ik een hele wolwas mee geruïneerd.

Maar als je straks een Wakeup kan doen en je kan in een flow daarna het juiste programma zetten, dan moet dat goed gaan? Wakeup betekent niet dat ie meteen gaat lopen hoop ik…?

Binnen de LG app wel. Ik zal het nog eens met een lege machine checken.

Even een test gedaan. (Machine was onbedoeld gestart en had water toegevoegd voor ik het kon stoppen vandaar de test met afvoeren uitgevoerd).

Machine ingesteld op programma, in de LG app staat de machine nu op stand-by

Na 12 minuten in slaapstand:

Als je de slaapstand uit zet gaat het programma naar katoen:

Hoop dat dit duidelijk is. Als je nig vragen hebt hoor ik dat graag.

Heeft dat katoen programma niet te maken met het gedownloade programma in de app van de wasmachine. Bijv als je ander wasprogramma download, dat hij deze daarna standaard kiest?

Nee dat doet hij bij ieder programma. Ben hier ook al eindeloos met LG over in discussie geweest.

Hi Marin,

Jij bent er flink mee bezig zeg! :+1:

Zie wel dat ook met versie 1.4.0 het issue nog aanwezig is bij m’n airco. De ruimtetemperatuur, en verbruik wordt pas geupdate zodra ik de LG app open. Die had je willen fixen met 1.4.0 denk ik he?

Mathijs

Hij moet 1 keer per minuut een poll doen… Dus in principe zouden de waardes moeten updaten

Herken het wel. Hier (met de laatste versie) blijft hij ook staan. Sterker nog, sinds de laatste update wordt deze waarde in zijn geheel niet meer bijgewerkt. Enig idee of ik iets verkeerd doe? Verder echt top app :+1::+1::muscle:

Ja eens hoor, erg fijn dat dit er is.

Net nog even testje gedaan.

  • heb LG app paar uur niet geopend
  • ruimtetemperatuur staat al uren op bepaald niveau, vermogen in watt ook
  • als ik via afstandsbediening temperatuur/swing/licht/etc aanpas, is dit direct zichtbaar in Homey, maar ruimtetemp en verbruik blijft gelijk
  • na openen Lg thinq app, schiet opeens de ruimtetemperatuur en vermogen naar juiste waarde in Homey

Hmm, interessant. Heb je een V1 of V2 device? Hier zie ik de temperatuur wel updaten (V1). Echter de ‘auto dry’ timer werkt niet meer. ‘Co’ modus actief ja/nee werkt nog wel.
Volgens mij is het ook een complexe integratie zonder open Api die gedocumenteerd is en zo.

V2 verwacht ik. (Toch martin?)

Het gaat dus om de ruimtetemperatuur. De ingestelde temperatuur update wel gelijk.

Heel raar, ik zie bij mij de poll langskomen en updaten. Ik duik er nog eens in…

Martin Verbeek

1 Like