[APP][Pro] LG ThinQ integratie

Hoi @Martin_Verbeek, allereerst dank voor het ontwikkelen van deze app en de bijdragen van andere hierin.

Korte vraag: ik ben voornemens een LG Dual Inverter mobiele airco aan te schaffen, type PA11WS. Nu heeft deze ondersteuning voor LG Thinq, wat mij doet vermoeden dat ik hem middels jouw app zou moeten kunnen aansturen.

Weet jij of deze wordt aangestuurd zoals een andere AC via de app/cloud?

Dank.

Ik denk dat dit voor martin ook moeilijk te beantwoorden is. De Thinq ondersteuning is de gok waard, er is een zeer reele kans dat het gaat werken. Zo niet zou Martin kunnen kijken wat er anders is, en het alsnog implementeren, mits hij tijd heeft natuurlijk :wink:
Is het Thinq via Wifi? Dat is wel een vereiste.

Yes, het is via Wifi, vandaar ook dat ik een vermoeden heb dat het gaat werken aangezien de calls die Thinq moet maken nagenoeg hetzelfde zijn, alleen je zal net zien dat het wat afwijkt.

Als het inderdaad door Martin is aan te passen ivm tijd/zin dan wil ik de gok wel nemen.

Als ie ondersteuning heeft van de LG thinq app zelf dan is de kans groot.

@Martin_Verbeek Bij de LG airco als ik de functie “auto droogmaken” aanzet dan zet hij deze na 2 seconden terug uit. Weet jij de oplossing?

Hi, when dryer has been paused, how do we resume again? looks like the card is missing the resume option?

Hi, first of all thanks for the app! I’ve noticed that two of my four ACs report the wrong humidity and power usage in Homey.

The two console models report correctly but the two Dualcool Deluxe’s report both the humidity and power usage divided by 10. So humidity report 5% while in the LG app itself it’s 50%. And the power usage reports around 100 watts, which should be more like a 1000 which is more in range of what the console models report. The temperatures are all correct though.

Cheers

Hallo bedankt allereerst voor deze mooie app! Ik heb nu mijn warmtepomp toegevoegd en probeer de watertemperatuur in te stellen met de buitentemperatuur. Eerste vraag is wanneer ik de flow heb gemaakt moet ik de warmtepomp dan op een bepaalde modus zetten of veranderd dat automatisch wanneer de flow word geactiveerd?

Heb deze flow gemaakt werkt dat?

Met deze flow moet je oppassen, als de temp snel dropt kunnen meerdere triggers afgaan en weet je niet welk commando als laatst uitgevoerd is.
Stel het was 12 graden, en het dropt naar 3 graden, dan zal hij dus EN kleiner dan 10 EN kleiner dan 5 zijn geworden in die interval. Zal niet veel voorkomen, maar het is een goed idee om daar een extra check bij te plaatsen, als kleiner dan 10 → maar groter of gelijk aan 5 → set temperatuur naar

1 Like

Hello Martin,
How can I contact you?
We need LG integration for Fibaro HC3 :slight_smile:

I am using my Nest Speaker located in the bathroom where my washer-dryer is placed. I’m having a lot of fun thanks to you. Thank you! However, I cannot create a flow that:
When: The washing machine is turned off (this is ok)
And: The drum cleaning has exceeded 30 washes (this is NOT POSSIBLE TO DO)
Then: Bla Bla Bla… etc… etc… Nest speaks and tells me to perform the drum cleaning.

Can you fix this in the next versions?

Thanks again