[APP][Pro] LG ThinQ integratie

Dank voor je reactie ga ik proberen.

@Martin_Verbeek is het mogelijk om ondersteuning van een TV toe te voegen?

Die komen om de een of andere reden niet naar boven via het platform. Zal nog eens kijken…

@Martin_Verbeek een andere issue die ik ervaar is dat na elke reboor van de homey (vooral dus na updates) de app mijn account in een lock plaatst.
Ik krijg dan in de log “Login need signin unlock”. Ik ga dan naar mijn lg thinq app, log out en opnieuw in. Dan moet ik een validatie code process door (via de mail) en dan herstart ik de app in homey en werkt alles weer.
Het is daardoor een vrij vreemde bug.

Wat ik ook merk in brede zin in Homey is dat na reboots steeds verschillende metrics ‘oud’ zijn. Bijv de power usage this month, is een waarde van weken terug, pas na een change daarin wordt die weer naar de chte waarde gestuurd.
Het zou kunnen dat deze issue van Homey gerelateerd is aan de issue met de account lock. Dit probleem ontstond pas na mijn eerste keer pwd aanpassen. Dat er ergens in Homey de oude nog in mem zit die na ee reboot in de mem van de app wordt gebruikt.

Password wordt idd onthouden om aan te kunnen loggen. Ik zal eens wat testen doen om te kijken of dat te omzeilen valt.

Goedemiddag,

Ik zie dat de resterende filtertijd van mijn airco’s niet meer binnen komt. Hij blijft op 720 uur staan. Is dit wellicht eenvoudig te fixen?
Debug: fe86fc65-f8c2-44c5-b994-17aa6f035f75

Nogmaals dank voor de top app!! :muscle::muscle:

The event “Hot water has changed” seems not be triggered for AWHP!

Will check on next update…

1 Like

I checked the behavior a bit more. Here my results:

When I turn on/off the water heating in the LG ThinQ App and at the LG control unit, then the event is triggered.

But when I trigger the on/off water heating in homey (device or flow) itself, then the event is not triggered.

I could of course handle the on/off in flows wherever I change the mode. But I cant handle the event when the button for water heating on/off is clicked in the corresponding awhp device in homey!

Thx, that helps and narrowed it down

1 Like

@Martin_Verbeek
Enig idee waarom deze waarden bij de 3 airco’s leeg blijven? Ze zijn rechtstreeks aangesloten op het elektriciteit.
image

Eigenlijk niet, Het is af en toe lastig om te bepalen welke dingen nu echt supported worden en welke niet. Zie je verbruik waardes in de LG ThinQ app zelf?

In versie 4. van mij app zal ik de capabilities minder makkelijk toevoegen en wachten op een niet nul waarde voordat ik wat doe… die duurt nog een paar weken…

1 Like

Vandaag is het display van mijn LG wasmachine vervangen (met uit de twee jaar garantie :fearful:. Moet dus opnieuw toegevoegd worden. Wasmachine uit Homey verwijderd maar bij opnieuw toevoegen krijg ik deze melding:

Ook de app toen verwijderd, opnieuw geautoriseerd maar blijf dezelfde melding krijgen. Iemand een idee?

Opgelost dankzij de snelle hulp van Martin

1 Like

@Martin_Verbeek heb je plannen om de nieuwe device classes te implementeren? Ik heb goede hoop dat door het verschil te snappen tussen een thermostaat en airco ze de climate dashboards nuttiger kunnen gaan maken.

Dat gaat zeker gebeuren.

1 Like

I created a virtual device in which I store, besides of your LG ThinkQ app values, some additional values. For the LG ThinQ app values I use the function ‘Reflect Device Property’ in the VD settting,

This worked so far. Until this morning!

It seems the properties for target water and current water temperatur disappeared. The drop-down field ‘Property’ for those two values are now empty and when I open the drop-down menu, I cant find the properties for water temperature (current and target) anymore. Although other properties, like water-in and water-out, are still available.

Any idea what might have caused this issue?

Seems to be even a larger issue.

When I try to set the target water temperature, than following error is thrown!

After I reinstalled the test version of your app, the flow card to set the target water temperature is not available anymore and I also cant select this flow card while trying to add it to the flow.


Cards should be there.

I’d say, install the app from the app store again, don’t remove anything prior to that.
A PtP (pull the plug for 10 minutes) can’t hurt either.

This is what i sometimes see after Homey has been running a while with a number of apps… flows or devices not working anymore. Restart of Homey sometimes needed

Thanks. Will try a restart of homey.