[APP][Pro] LG ThinQ integratie

Should be fixed in 3.0.5 (in test)

1 Like

3.0.5 heeft een verandering in de UI voor de Airco. Tot nu werd er een “toggle” (zoals aan/uit) gebruikt voor een aantal functies. Die heb ik veranderd in button, dan is het een cleaner overzicht van de functies die aanstaan. De bijbehorende sensor is uit de sensor page gehaald, dus die is ook overzichtelijker geworden.

Eindelijk mijn eerste LG Thinq airco’s aan de muur vandaag, pairing was een eenvoudige klus, en device toevoegen aanHomey ook dankzij deze geweldige app :slight_smile:
Wel een verrassing, mijn thing2 platform airco lijkt geen power monitor feature te hebben.
Geen idee hoe ik dat van te voren had kunnen weten, zijn luxe modellen.
Ook in de LG Thinq app zie ik het tegeltje niet die daar voor zou moeten zorgen volgens de youtubes. Is dit iets wat ik kan enablen? Of gewoon missing feature door verkeerde keuze binnen unit/buiten unit?
Sorry generiek LQ airco vraagje aan de mede bezitters hier.

Voor zover ik weet werkt dit alleen maar met single split modellen (1 binnen en 1 buiten unit). Bij multi split (meer dan 1 binnen unit op 1 buiten unit) werkt dit niet voor zover ik weet. Zou dat het kunnen zijn?

Helaas ja, want deze zijn inderdaad multi split units :disappointed_relieved:.
Morgen wordt de enige single split unit geplaatst. Dan kan ik het bevestigen.

1 Like

Ik ben heel benieuwd hoe het gedrag bij u is met de single split unit. Mocht u tijd hebben om uw ervaring te delen; graag!

Die hangt sinds vanmiddag. Die geeft inderdaad wel de power consumption door. Helaas niet in Homey de this month values. Wel in de LG app.
Verder lijkt alles prima te werken, mijne is een thinq2 versie.
Heb je specifieke ervaringen in gedachten waar ik het over kan hebben?

1 Like

Dank voor de bevestiging! Dan is dat gedrag onveranderd tussen V1 en V2. Ik probeer nog wat beter te begrijpen wat het verschil tussen V1 en V2 is. Ikzelf heb een vrij nieuwe airco installatie hangen. (1x multicsplit en 1 x single split. Het blijkt een V1 installatie te zijn. Ik heb van Martin begrepen dat de achterkant volledig anders is. Ik probeer voornamelijk in te schatten hoe hoeveel risico ik loop dat V1 ineens niet meer ondersteund wordt of zo. Vandaar mijn vraag :smiling_face::+1:

Hi @Martin_Verbeek I have been using your app, however I noticed my Washer does not report for some few weeks. I tried to repair again but I got this message. I assume LG made some changes in the login. Did you might have a chance to take a look into it? many thanks.
Daniel

Could you do a restart of the app and see if it fixes things?

Goedendag. Ik heb dezelfde foutmelding. Doen we iets niet goed?

De repair functie doet momenteel niets.

Welk issue heb je dat je repair wil gebruiken

Hi Martin, ik merk dat de wasmachine steeds sneller offline gaat maar dat ligt aan LG. Aanzetten en dan komt hij weer online en ook weer in jouw app. Ik ondervindt verder geen enkel probleem verder. Loopt als een zonnetje.

Did you vheck if your washer is conected to you LG app? The washer looses its internet connection very quickly.

Resolved. My mistake and I blocked the LG account after 5 wrong passwords and didnt realized that.
Thanks

I have the same issue. I try to add an airconditioner which I can control from the LG ThinQ app without problems. It worked before but it stopped working. I have removed the device and try to add it again. I get the same error message

Restarting the app did not change anything.

Hopefully you are able to fix this :pray:t2:

You have probably the LG account temporalily blocked, because there were eventually 5 incorrect login attempts. You must login on the LG.com website and reset password.

@Martin_Verbeek is het mogelijk om het dag/maand totaal van het verbruik op te halen in de AC data? De power is natuurlijk top voor het energie dashboard, maar de totalen zijn ook erg handig.
Ik heb in mijn AC een paar values die niet goed reageren of actief lijken.
Remaining filter time staat nog steeds op 0

Met totaal verbruik ben ik bezig, maar is weer een totaal andere manier van ophalen op het LG platform😑

2 Likes

Hi @Martin_Verbeek , any plan to add Heatpump (heatpump + boiler + energy meter)? I was able to add it to homey as AC but lot of functionality is missing (only set temp, actual temp and turn on/off is working).

Thanks.