[APP][Pro] LG ThinQ integratie

Out of personal interest, what model is that? That will be my next project.

HM091M.U43 with 3-way valve (floor heating or boiler heating). For energy meter - PENKTH000, wifi modem PWFMDD200.

3.0.6 in test. Bevat historical energy data display voor AC, Boiler (both V1/V2).

2 Likes

Is dit voor de wasmachine ook mogelijk?

In de Thinq app staat wel iets maar daar wordt je niet echt wijzer van.

Ik zal het eens aanzetten voor de wasmachine, maar dacht dat ik al even gekeken had en er kwam nog niet veel terug…

1 Like

My filter hours are now visible :+1:t2:
Today usage also just popped in, giving it some time to see the month and year one

And the month and year values are there now also.

Very nice, makes me happy :+1:t2::+1:t2:

2 Likes

I am still having some issues with the updating of the filter values, but investigating.

Hi @Martin_Verbeek, @Wesley_Witjes,

Aller eerst bedankt voor het realiseren van de LG Thinq app voor Homey. Het werkt zoals het moet werken. Dit was het wachten waard! :+1:.

Ik heb in principe alle functionaliteiten die ik nodig ben op 2 dingen na.

  1. Ik kan geen flow vinden voor “Als, En, Dan” voor het aan- en uitzetten van display op de Airco. Ik vind het handig voor slaaptijden om het licht uit te hebben staan. Ik automatiseer dat nu in Home Assistant via Homey en het liefst wil ik dat gelijk door alleen Homey automatiseren.

  2. De filter tijd wordt niet goed opgehaald. Bij mij staat er bij alle airco’s resterende tijd 0 terwijl de ThinQ app 400 uur aangeeft. En als ik de flow “Reset filter” uitvoer worden de filters niet gereset binnen ThinQ en de filter uren blijven 0 in Homey. Hetzelfde bij “Vermogen” die staat ook vast op 0.

undefined-Invalid Date-undefined undefined err] sendCommandToDevice Zolder airco {"command":"Set","ctrlKey":"filterMngStateCtrl","dataKey":"airState.filterMngState.useTime"} 0005 NOT_SUPPORTED_SERVICE

Is dit makkelijk om toe te voegen / aan te passen?

image
image

Welke versie draai je van de app. Probeer het voor de filter tijden eens met de laatste test versie.

Werkt licht aan uit op HA, had begrepen dat het bij een hoop mensen niet werkt, als je in mijn app de licht button gebruikt, werkt dat bij jou wel?

Ik had de laatste versie 3.0.3 en heb het nu geüpdate naar 3.0.6. Het vermogen staat nog op 0 maar de filter tijd laat nu de juiste waarde zien.

Het licht aan- en uit werkt via HA en ik kan daarvoor ook een flowkaart gebruiken om te automatiseren. In jouw app kan ik ook gewoon handmatig het licht aan- en uit zetten alleen er bestaat geen flowkaart voor.

Goed om te weten, ik zorg voor een flow card

2 Likes

Hij komt mee met support voor support voor warmtepomp (daar was ik mee bezig).

Geen errors indien ik het aanzet, maar de waardes zijn allemaal nul helaas, dus ze doen er niets mee :expressionless:

Can you show me the screens of the LG app when the devices are operating (power on), I am interrested in the controls you are seeing (temp set etc…)

Let me know when you have time. I can turn on the heat pump so you can also look to data which are going from LG.

Screenshot from LG app:


Dankjewel! :slight_smile:

Ik loop nu tegen een ander probleem aan. Wanneer ik de “Reset filter gebruik” flowcard wil gebruiken dan krijg ik een foutmelding:

image

Kun je eens kijken welk type platform.het device gebruikt. Thinq1 of thing2, op device onder Advanced settings.

image
Hello!
Sorry for writing in english, my dutch is not at an acceptable level. I have added my dryer (Thinq2) and it seems to be working in the sense that I can see the status etc. However, when trying to create a flow that starts the drying process with a specified program I get the following error. Has anyone else seen it? It feels like I’m missing something but can’t figure out what.
Thanks
Andreas

Hi Andreas, looks like a bug. Will check it out.