[APP][Pro] LG ThinQ integratie

Staat nu weer online. Hij blijft toch steeds de verbinding verliezen. Had 8 dagen online gestaan maar wa nu weer met een dag weg. Bedankt voor je snelle reactie.

3.0.0. komt weldra in test. Dit is een grote update.

CHECK DE FLOWS voor de zekerheid!

changes.

  1. code voor het zetten van waardes en triggering generiek gemaakt over alle devices, voor beter toevoegen van info en evt nieuwe devices.

  2. fix voor update van power en temperatuur van AC/boiler

  3. action cards accepteren duration. Duration moet 2 minuten of meer zijn. Dit is de duur dat een actie die mislukt is opnieuw uitgevoerd wordt. Je krijgt als eerste een fout met “Queued” in de message. Als de actie binnen de duration niet succesvol wordt gedaan, wordt de trigger “fout tijdens uitvoeren DAN” actief met de fout en het commando wat uitgevoerd moest worden.

  1. invullen van default waardes in de UI tijdens uitvoeren programma voor droger / wasmachine

  2. Debug setting op device niveau.

  3. talloze kleinere fixes en verbeteringen.

Indien de test versie grote issues oplevert, PM me met het issue en ga eventueel terug naar 2.1.8.

3 Likes

3.0.0 staat in store op test.

3 Likes

Is er feedback op 3.0.1?

Ik zal vanmiddag even opnieuw de wasmachine toevoegen. Ik had de laatste tijd wat problemen hiermee. Oa dat deze na enkele tijd “offline” gaat. Daarnaast schakelde de wasmachine tijdens een wasbeurt plotseling uit. Bleek denk ik iets te zijn met de officiële thinq app.

Vwb het offline gaan van de wasmachine, is daar al een oplossing voor waar ik misschien overheen heb gelezen?

Heel raar idd. De meesten hebben er last van. Een enkeling niet. Niemand heeft een idee waar dit aan ligt .

Maximum dat mijn wasmachine online is geweest is 8 dagen (kan ik in UniFi zien). Zet ik de wasmachine dan met de knop aan komt hij vanzelf weer online (het eerste jaar heb ik hem daadwerkelijk een paar keer opnieuw moeten verbinden maar heb hem nu op een AP vast gepind). Offline gaan tijdens het wassen heb ik nog niet meegemaakt, ook niet sinds ik deze app gebruik. (Je moet natuur wel de deur sluiten :flushed:, dat was de enige keer dat de zaak “in de war” ging.

Ik heb net een was (proberen) te draaien maar helaas werkt de flow die ik aldoor gebruikt heb niet meer:

Ik krijg na wasmachine is gestart, wasmachine is in stand-by, wasmachine en nogmaals wasmachine is in stand-by (ik heb een flow draaien: als modus is gewijzigd)

Hopelijk zie jij een oplossing?

Staan er gekke dingen ion de log?

Log? :flushed:

Hahaha. Als je naar de app settings gaat (waar je password/user) opgaf, daar zit een tabje naast met log. Die kun je op clipboard zetten en dan naar me sturen via PM.

1 Like


Ik heb een oudere Lg koelkast ( LG GML844PZKZ) user en password ingegeven in de app maar kom niet verder dan bijgaande melding tijdens apparaat toevoegen.

Martin,
veel plezier gehad van je app voor mijn LG airco,
helaas werkt de app niet meer na de update naar versie 3.03
hij geeft aan missing capabilities voor de funtie welke je aanroept
hoe kan ik oude versie 2.1.8 erweer op krijgen zodat ik de airco wee kan gebruiken
m vr gr
Wilco Wassink

Doe eens een herstart van de app. Ik draai zelf allerlei versies van airco al lange tijd op 3.0.x zonder problemen, en dit lijkt op een Homey issue, niet zo zeer op een app issue.

Martin Verbeek

Heb de app al herstart helpt niet zal eens proberen app opnieuw te installeren alleen, ijn de flows dan stuk

Voordat je dat doet. Stuur eens de log.

heb app gedeinstallerd en opnieuw opgezet aangemeld enz
herkant mijn airco maar blijft melden missing capabilities listener enz

kan na herstarten hem weer gebruiken
snap het niet meer met homey
in ieder geval bedankt voor de snelle reactie

Kun je log en screenshot sturen wanneer dat optreedt? Dan kan ik er asap een fix op maken indien nodig

Hi.

Sorry for the English but I cannot speak Dutch.
ThinQ Fridge when Door Opened give me 2 notifications when triggered


IMG_1674