[APP][Pro] LG ThinQ integratie

Dat zal vast een hoop werk zijn! Dank voor je moeite en ik kijk er naar uit @ check iedere dag of er al een update is :blush: :muscle:)

p.s. niet als druk bedoelt maar als ‘looking forward’ naar de closed loop flow cards in de toekomst!

Hey wat geweldig fijn dat je een LG Thinq integratie aan het maken bent. Ik heb helaas het probleem dat mijn koelkast niet gevonden wordt. Het is een GSXV90MCDE, en wanneer ik deze probeer toe te voegen dan krijg ik de volgende melding:

Hi Pascal, er kunnen een aantal issues zijn.

  1. user/password LG niet opgegeven in de app setup
  2. je gebruikt google/facebook/amazon als logon voor LG
  3. het is een ThinQ1 model koelkast.

Doe nogmaals een poging om toe te voegen en PM me dan de log (die kun je ook op de app settings vinden)

Thanks, het password was wel correct, maar toen ik nogmaals ging inloggen op de app op mijn telefoon moest ik het password veranderen omdat die ouder was dan 3 maanden. Dus opgelost! :smiley: Nu even kijken of ik ook Craft Ice aan en uit kan zetten enz :smiley:

Laat weten of er opties (nog) niet te zien zijn. Want ik heb een beperkte hoeveelheid koelkasten gezien als test (1) :wink:

Hoi Martin, mijn koelkast heeft de functie om Ijsballen te maken (voor whiskey) en via de app kun je kiezen of je 3 ballen per dag, of 6 per dag wil hebben of het tijdelijk wil uitschakelen. En er is een smart learner optie waarmee de koeling zich aanpast aan je gedrag. (Maar dat lijkt op de andere opties die wel al in de app zitten) Kun je deze informatie analyseren op basis van de Log? dan stuur ik je die :smiley:

Die smart learning is dat hetzelfde als Smart care V2?? Die zie ik wel…


Ik weet niet of dit al een bekend probleem was? “Cannot read properties of null”
Dit gebeurt bij een “en” wasmachine status is, als je de status wilt kiezen.

Zo te zien zijn er geen resultaten en ik vermoed dat er een toLowerCase op een array of losse string wordt gedaan.

Bij de droger en bedrijfsmodus wasmachine heb ik dit overigens niet.

En het laatste dat mij opvalt is dat mijn droger wordt weergegeven als “uit” en de wasmachine al “aan”. Beide machines kan ik in/uit standby halen.

bedankt, ik ga ze oplossen… denk dat 50% van de code veranderd is om eenvoudiger uit te kunnen breiden. Tot nu toe valt het mee met de ellende :wink:

1 Like

Wat ik net nog zag gebeuren is dat de droger niet meer beschikbaar was nadat ik deze via Homey in standby had gezet. Ik had hetzelfde met de wasmachine gedaan en daar had ik dit probleem niet. Even naar boven lopen en de droger aanzetten en daarna met de fysieke knop en en hij is wel op afstand beschikbaar. Weet niet of hier nog iets afwijkt tussen droger/wasmachine.

Ik ben overigens echt blij met deze integratie. Ik stuur inmiddels berichten, Alexa (echo dot) voice notificaties en zet lampen aan als de was/droger klaar is. Ook heb ik nu op een draadloze smpl (e-inkt) display een weergave voor het aftellen van de resterende tijd voor een wasprogramma. (Deze data is niet direct te selecteren vanuit de smpl app dus update ik nu elke minuut een variabel als een programma loopt, andere opties die je in de LG app hebt zitten zijn wel beschikbaar gek genoeg)

je bedoeld dat die niet in een tag zit? Kan ik wel checken/toevoegen gaat om de remain minutes?

Ja de remaining minutes. Ik weet niet zeker of tags ook zichtbaar worden maar dat zie jij misschien in een oogopslag. Dit is wat ik nu allemaal kan selecteren:


de tolowercase is alleen voor een onhebbelijkheid van de Homey software. 1 van de items is null waardoor de tolowercase niet goed gaat. fix in next update.

1 Like

Nice klinkt als een makkelijke fix. array filter/if statement.
De data van de smpl display heeft echt 0 prio overigens. Zou fijn zijn maar ik heb een work-around via tags en variabelen.

Install 2.1.3 , daar zit een als card remaintime changed in die geeft een tag met de remain minutes

1 Like

Vers van den pers…

Nu echt aan het werk :wink:

Thx! Direct mijn “cron” flow welke elke minuut update vervangen door een als, dan update var.
Stuk compacter, kan weer een stukje logica weg om die flow aan/uit te zetten.

Wil jij zeggen dat jouw wasmachine na lange tijd nog steeds beschikbaar is? Na enige tijd moet ik de wasmachine weer handmatig aan te zetten om m te kunnen bedienen in de app.

Of is het mogelijk om de wasmachine elke 10 minuten in standby te zetten zodat je m ‘wakker’ houdt?

Ja mijn wasmachine blijft permanent beschikbaar ondanks dat hij uit staat. Mijn droger niet. Geen idee wat het verschil is.