[APP][Pro] LG ThinQ integratie

Ik heb dit probleem ook. Ook al diverse keren bij LG gemeld maar die reageren niet eens. Klantenservice is om te huilen.

Ik heb mij aangemeld via mijn google account lukt het daarom niet om mij te registeren bij de app? Het gaat om een wand airco

Klopt de user moet een echt LG account zijn.

Even uitzoeken hoe ik dat nu weer verander, bedankt Martin.

Hi @Martin_Verbeek, na het draaien van een was gaat volledig stroom van mijn wasmachine af (ik heb een socket er tussen). Iedere keer als de wasmachine aan het stroom komt moet ik eerst de lg app herstarten. Zou dit komen omdat volledig het stroom er af gaat?

Als de stroom er af is gaat het device op unavailable of blijft ie available voor Homey?

Hi, any chance to integrate a Washer/dryer machine?
Model NO: F2DV507N1WS.ABWQPSW

Washer dryer type 2 are integrated. Install latest test version from the store for experimental type 1 integration, type 1 is work in progress with issues at this moment.

Geen idee of je er wat aan hebt maar ik heb datzelfde hier met een bosch droger. Ik heb dit ‘opgelost’ met een flow dat als de socket ingeschakeld wordt homey de bosch app na 35 sec herstart. (Het lijkt bij bosch alleen te werken als je de droger wat tijd geeft om met WiFi te verbinden alvorens de app te herstarten). Wellicht dat je wat aan deze goedkope oplossing hebt.

1 Like

Ja zo heb ik het nu idd ook ingesteld. Toch thx voor de tip!

1 Like

Uiteraard unavailable. Dat is ook prima. Maar je zou denken dat een app herstart niet nodig is?

Dat is de reden van de vraag :thinking: Blijft het device unavailable of komt ie weer online? Of is dat juist de reden van de herstart?

Hij komt wel online. Alleen trigger flows dan niet. Pas na een herstart.

huh… is het een specifieke flow of generiek?

Officiële LG thinq app staat wasmachine aan. Maar homey app niet zie ik (betreft LG wasmachine icon) En een error. Heb ik iets verkeerd?


Druk mee bezig, zitten wat issues in hier en daar, welke versie van de Homey app gebruik je?

Dit issue is (missing On/Off en status on/off) is opgelost in de laatste test versie. Helaas heeft dit als consequentie dat je het device daarvoor moet verwijderen en opnieuw aanmaken om de onoff capability goed te kunnen krijgen.

1 Like

Ik gebruik 7.3.0

Ik heb 3 LG airco’s die goed werken via de iPhone LG ThinQ app.
Maar bij installatie krijg ik de volgende foutmelding:
Error during authentication, configure correct User and Password in the App setting.

Moet ik In de LG ThinQ app hetzelfde User/Password gebruiken als van mijn Homey Pro account?

Nee, je LG account.