[APP][Pro] Eufy Security (nl)

Wij hebben een Eufy systeem voor de videodeurbel, een camera achter en een binnencamera.

Ik heb een extra account aangemaakt om via Homey Pro in te loggen. Dat is een vereiste. Maar als ik wil inloggen krijg ik een foutmelding.

Extra gebruikersaccount is goedgekeurd en gegevens zijn juist.

Iemand dit al eens gehad?

Hey @John_Zwaan,
Ik ben de maker van de app,.
2FA is niet gesupported. Dus als je deze uitzet voor je extra account werkt het. :slight_smile:

Hé Martijn,

Dat was het inderdaad. Ik kon nu gewoon inloggen.
Ik kreeg vannacht nog een antwoord van Eufy dat het nog niet mogelijk is bij Homey in te loggen. En dat de ontwikkelaars hier in de toekomst aan gaan werken. Nou, dat valt dus toch wel mee. :wink:

1 Like

Hey John,
Dat kan kloppen. Dit is geen officiele implementatie en is mogelijk doordat iemand de API van Eufy reversed engineered heeft. Daarop heb ik deze Homey app gemaakt.

Het is dus beter om Eufy niet op de hoogte te stellen van deze ‘mogelijkheid’ :wink:

Allereerst, Martijn bedankt voor je inzet!!!

Ik krijg mijn Eufy camera’s en deurbel maar niet goed werkend met Honey. Een paar maal de app geïnstalleerd en herstart maar steeds geen bevredigend resultaat.
Dit is wat ik gedaan heb:

De Homebase 2 zit op met vast IP adres op de router
Eerst de app op Honey geïnstalleerd
Daarna ingelogd met lokaal IP en extra account voor Eufy
Eerst de Homebase 2 aangemeld
De deurbel aangemeld
3 camera’s aangemeld

In de Eufy app zie ik meldingen van beweging enz.

Als ik nu na aanbellen naar de Google Hub cast zie ik het anker/Eufy plaatje uit de Eufy app van Honey. Honey laat ook dit plaatje zien. Deze wordt niet geüpdate. Dit geld ook voor de drie camera’s.

Waar ga ik de mist in?

Alvast bedankt voor wie met me mee wil denken :wink:

Hey @HansS ,
Restart de app even
Dat werkt meestal.

Check ook de FAQ: [APP][Pro] Eufy Security - #4 by martijnpoppen Q3

Bedankt voor je snelle reactie!!
Dit had ik al geprobeerd, morgen ga ik er verder mee. Zal hem in iedergeval nogmaals herstarten

Wat ook raar is, als ik de power button in homey zwart is werkt het en als ik hen wit maak (in mijn beleving aan zet) gaat de camera uit.
Klopt dit?

@HansS welke camera heb je? Bij sommige camera’s is het aan/uit precies verkeerd om. Dus kan zijn dat ik jouw model gemist heb

Heel bijzonder maar had nu pas even de tijd om weer wat te testen en wat schets mijn verbazing, Het werkt nu zoals ik het verwacht… Aan en Uit zoals altijd en beelden worden weergegeven.

Top dat je deze driver voor Eufy hebt gemaakt en je zeer snelle support, Chapeau!

1 Like

Ik heb 3 maal de Cam 2 Pro en de batterij deurbel via de beltrafo aangesloten

1 Like

Mooi dat het werkt! :smiley:
Geen dank. Ik doe het graag

1 Like

Het valt mij op dat de Eufy beelden bij gebruik buitenshuis erg lang moeten laden.
Komt door de koppeling met Homey of is dit normaal?

@Wout-1976 bedoel je in de officiële Eufy app?
Dat kan meerdere factoren hebben maar de Homey Integratie heeft daar geen invloed op.
De Homey Integratie moet je eigenlijk zien als een extra smartphone die is ingelogd op Eufy

@martijnpoppen welke factoren bedoel je? Ik hoop er iets in te kunnen verbeteren…… :wink:

@Wout-1976
De verbinding tussen je homebase en camera en dan ook nog je 4G verbinding naar je Eufy toe. Maar ik heb dit ook hoor. Volgens mij is dit ‘normaal’ voor als je niet in hetzelfde netwerk zit

@martijnpoppen ik heb een vraagje

Ik heb een flow die een stream start en de url cast ik naar mijn google hub. Maar mijn cast stopt na ongeveer 15 seconden.

Als ik de url via chrome start gaat die wel door.

Maar als ik de stream dan stop via homey dan zou de stream die loopt via chrome toch ook moeten stoppen.

Maar die blijft streamen

Denk ik verkeerd?

Groeten
Ron

Hoi @Ron_Meijsen ,
Volgens mij stuur ik je net een antwoord op je vraag op Facebook :wink:

De stream is in totaal 5 minuten geldig.
Dus vanaf het moment dat je de stream start. Het maakt dan niet uit op welk apparaat je de stream opent hij blijft die 5 minuten doorlopen.

Gebruik je de flow zo? :

Hi, ja ik heb exact dezelfde flow. Maar de hub stopt gewoon na 15 seconden en gaat terug naar het standaard scherm. Ik zal morgen even met andere urls proberen.

Ik hou je op de hoogte. Bedankt voor je top werk.

Bedankt.
Ron

1 Like

Met Homeydash zijn op andere topics ook verhalen te vinden dat Homeydash van 10-15 sec stopt. Dat lijkt te maken te hebben met een Fuchsia firmware update voor de Google Nest Hub die geleidelijk uitgerold wordt. Athom schrijnt hier ook naar aan het kijken te zijn - het heeft er de schijn van dat Homey een niet vertrouwd apparaat is voor de hub o.i.d.

1 Like

Hi gelijk geprobeerd. Klopt inderdaad homeydash cast ook maar 10-15 seconden naar de hub. Dat is irritant…

Hopen maar dat het snel opgelost wordt.

Als ik voor tijdelijk de bel met google home direct koppel kanik dan ook streamen?

Het liefst regel ik alles met homey maar als het niet anders kan :cry:.

Thanks