[APP][Pro] Eufy Security (nl)

Super bedankt voor je snelle reactie, ik ben nog redelijk nieuw in homey, het ip adres heb ik op de router gevonden maar waar vul ik het in bij homey? Is dat bij hub instellingen - station ip?

Yes dat klopt!

Kan ik met de eufy deurbel met gezichtsherkenning ( en de homebase 3) via homey pro 23 mijn bold deurslot aansturen? Ik zou graag hebben dat het slot open gaat als iemand van ons gezin voor de deur staat.

1 Like

@patricia_thijs je kan gezichts herkenning gebruiken in Homey als je de Homebase 3 hebt of de Dual deurbel :slight_smile:

Hallo allen,

Ik probeer mijn Eufy homebase te koppelen met mijn Homey. Dit wil niet lukken

• heb extra Eufy admin account aangemaakt en daar mee in Homey Eufy proberen in te loggen
  • Apparaten gedeeld met extra account.
  • App opnieuw verwijderd en geïnstalleerd
  • Veel geduld

Echter ik blijf een error krijgen. Geen apparaten gevonden zorg ervoor dat je apparaten hebt gedeeld met je extra account.

Wat doe ik verkeerd ?

Het app topic opzoeken en de 1e post met de howto lezen?:blush::wink:
Ik lees bijv. dat Eufy je heel snel blockt als je te snel/vaak achter elkaar “aan het proberen bent”

1 Like

@Philippino_Philippin stuur even een diagnostisch rapport dan kan ik even voor je kijken wat er misgaat

Welke Homebase heb je?

Hallo Martijn,

Bedankt voor je reactie. Inmiddels is het me gelukt. Alles eraf gegooid en opnieuw erop gezet en voila.

Met vriendelijke groet,

Alexander

1 Like

Ik heb inmiddels de Homebase 3, deurbel en 2x Eufycam 3 draaien en over het algemeen gaat dat wel aardig.

Heb het wel zo gedaan dat ik de Eufy app gebruik voor de meldingen en deurbel terwijl ik homey wil gebruiken voor het automatisch inschakelen en uitschakelen.

De persoonsherkenning komt door en bij een bekend persoon zet ik het alarm geheel uit. Om dat even tijd te geven heb ik de camera op 30 seconden vertraging gezet. In de Eufy events zie ik die status ook voorbij komen en de camera geeft korte piepjes.

Het lijkt zo te zijn dat homey wel het alarm al triggert. Geeft homebase bij een vertraging wel al het generieke alarm gelijk door? Homey lijkt bij alarm aan vervolgens de camera ook weer terug te triggeren om over te schakelen van de korte piepjes naar vol alarm.

Zitten daar in de API nog verschillende statussen in, of moet ik zelf in homey nog een vertraging inbouwen?

@Floppus nee binnen Homey kan ik daar geen onderscheid in maken. Dus mijn advies zou zijn om de vertraging in Homey in te bouwen

Beste Martijn,
Vorig jaar schreef je bezig was om de Eufy app in Homey onafhankelijk van push notificaties gaat maken. Mijn vraag is de update inmiddels gemaakt?

Hallo allemaal,

Ik heb een uitdagings case, ik wil mijn eufy camera niet laten filmen wanneer ik in de tuin zit.
Maar als ik niet in de tuin zit, wil ik wel dat die filmt, heb zeg maar 4 scenario’s.

1. Afwezig Filmen bij beweging en push bericht sturen).
  2. Thuis (Filmen bij beweging geen bericht).
  3. Schema (Filmen bij beweging en push bericht sturen).
  4. camera’s uitschakelen (wanneer er iemand in de tuin zit).

De laatste mode zet ik hem nu handmatig in, om heel veel opnames te voorkomen.
is er een manier, zodat ik dit automatisch kan laten regelen? (zonder het schema hierboven te slopen zeg maar).

Hey @Marcel_Schluter
Nee dat gaat helaas niet door. Dat is niet mogelijk door de limitaties van Eufy

Hey @Stefan_Groeneveld

Ik heb het zelf zo gedaan. Niet ideaal maar doet wat het moet doen

en dan als we gaan slapen of weggaan wordt de Security mode weer in de juiste modus gezet

Dus:

• persoon of beweging : zet gardenevents naar +1
  • als garden events gewijzigd is en gelijk aan 3 zet ik Security modus : custom 1 aan, wat in mijn Eufy app een tuin modus is :slight_smile:
1 Like

Ah top, wat is MarPO - Z - Wifi voor kaartje?

Dat is mijn Slack Slack App voor Homey | Homey
Daar post ik de images heen zodat ik tijdens het werk ook een melding zie op mijn laptop :slight_smile:

1 Like

ahh, zo. andere vraag.
Handmatig werkt deze flow nu:

Maar niet via beweging, heb ik iets verkeerds ingesteld?
dit is bij de camera:
image

en dit zegt de beweging sensor:

lijkt wel alsof die beweging niet detecteert?

@Stefan_Groeneveld staan bewegings notificaties aan in je Eufy app op je telefoon?

ahh, deze had ik inderdaad uitstaan in de Thuis mode. Nu werkt het :slight_smile: dank voor de snelle reactie! is een hele goed flow dit :smiley:

2 Likes

Beste Martijn,

Forceer thumbnail notificaties wordt na het inschakelen van de app (of device) telkens op ‘Ja’ gezet en negeert de instelling van het device.

In de Eufy app (niet de Homey Eufy app) staan de meldingen van de devices ingesteld op “Meest efficient”. Wat inhoud dat er geen thumbnail naar de Eufy cloud servers gaat.

Wordt vervolgens de Homey Eufy app ingeschakeld dan zie ik thumbnails en staat “Forceer thumbnail notificaties” op “Ja”.

Ik wil geen thumbnails dus graag zou ik zien dat de standaard instelling van “Forceer thumbnail notificaties” op “Nee” staat.

Met vriendelijke groet,
Eduard