Anna installeren homey

Ik mis ook nog niks en de app lijkt stabiel.

Ik had de vraag ook al ergens anders gesteld maar; is de Bewegingsmelder in de Anna ook te gebruiken in Flows? Zoals bij een losse Bewegings sensor het geval is?

Ja die is wel te gebruiken, in de oude Anna app sowieso.

Maar betrouwbaar is het niet, vaak ziet ie niks terwijl er wel iemand staat

@zee-eend. ik mis de tags helderheid / ketel aanofuit / bewegingsalarm / ketel fout code

bewegings melder is idd prut, gebruik alleen "bij ketel fout>>> stuur pushbericht met de storingscode…


voorbeeld :smile:

Hopen dat die tags dan nog terugkomen, in ieder geval ketel aan of uit en foutcode.

De bewegingsmelder werkt sowieso slecht bij Anna, ook zonder Homey. Is dat bij jou ook zo?

Dat screenshot is dat van de nieuwe app? Ziet er namelijk gelukkig hetzelfde uit als de oude Anna app, als dat zo is :slight_smile:

Ik ben benieuwd of deze app niet steeds crasht zoals de oude…

Ik heb sinds gister een homey en ben nu aan het proberen om Anna toe te voegen maar helaas wil Homey de Anna niet vinden. Als ik Anna wil toevoegen als apparaat dan zegt de app dat er geen nieuwe apparaten zijn gevonden

Hoe bevalt de nieuwe app ondertussen? Raden jullie het aan om de Anna app te vervangen voor de nieuwe algemene Plugwise app?

En hoe zit het met de app die steeds crasht, gebeurd dit nu nog steeds met de nieuwe app?

Zit op dit moment in buitenland, moet zeggen dat ook niet thuis flows goed werken.

Heb je dit inmiddels al op kunnen lossen? Heb zojuist geupdate naar firmware versie 3.1.5 en de plugwise app al opnieuw gestart en geïnstalleerd.

Edit: Fix was de gateway nogmaals te rebooten.

Bij mij heeft een reboot van de telefoon gewerkt… vreemd maar waar…

Vanochtend na een reboot van de Homey was hij trouwens Anna wel weer kwijt en connecten lukte niet 1,2,3,… alles meerdere keren opnieuw opgestart en uiteindelijk kon ik Anna opnieuw toevoegen, moest alleen wel alle flow’s waarin de Anna werd gebruikt de kaartjes opnieuw toevoegen.

Word er inmiddels helemaal naar van. Heb sinds een paar weken een nieuwe router. Alles werkt prima in huis maar deze Anna wil maar niet online komen. Echt heel irritant.

  • Houd het zwarte knopje 5 sec in
  • Connect daarna met mobiel op wifi netwerkje van plugwise
  • Kies mijn netwerk met pwd
  • Vervolgens zegt het de gateway verbinding te verbreken en dan… niets.
  • In homey ook niets toe te voegen, no devices found.

Wat doe ik fout…

Heb hier ook veel gezeik gehad met Anna vwb verbinding met de router cq homey… Iedere keer als ik homey opnieuw opstartte was ie daarna Anna weer kwijt en toevoegen was elke keer weer een uitdaging… De laatste keer wilde het toevoegen helemaal niet meer…

Uit pure frustratie heb ik toch maar weer een Nest gekocht en de gok genomen dat het ook na 31 Augustus blijft werken met Homey…

Wat zou er na 31 augustus eventueel veranderen dan? Ik overweeg ook een nest maar…

Zijn er mensen positief over de plugwise, en dan met name na de laatste update (hopelijk positieve geworden)
:grinning:

Mijn persoonlijk ervaring van de afgelopen drie weken:

Over de Anna als zelfstandig opererende unit met een eigen app ben ik matig tevreden. Dat werkt aardig, al kun je al een tijdje niet je locatie instellen en opslaan (tbv het vinden van het juiste weerstation), waardoor de buitentemperatuur standaard op 10 graden wordt gesteld en niet juist wordt meegenomen in de algoritmes. Niet echt een “intelligente en zelflerende” thermostaat dus. Ik heb hiervoor de NEST gehad en die werkte veel beter. Helaas heeft Google besloten om 'm in combinatie met de Homey onbruikbaar te maken.

De koppeling en integratie van de Anna met de Homey werkt bij mij matig. Verschillende keren opnieuw geïnstalleerd voordat ik de koppeling werkend heb gekregen. De Anna is nu wel gekoppeld aan de Homey en via de app en flows is de temperatuur in te stellen, maar de actuele temperatuur wordt niet uitgelezen en weergegeven. Als je dus flows wil maken die de temperatuur instellen op basis van de actuele temperatuur moet ik dat ofwel door de Anna zelf en de aparte eigen app regelen, of een andere sensor gebruiken om de actuele temperatuur te meten (evt twee sensoren als je ook de buitentemperatuur wil gebruiken).

Naar mijn mening daarom een half werkende oplossing, die ik zeker niet had gekozen als de NEST nog ondersteund was geweest.

hey ghmc.

ik gebruik de anna nu bijna een jaar en ben er zelf prima over te spreken.
het inlezen van de huidige temperatuur werkt bij mij zonder problemen


daar misschien toch nog even in duiken. gebruik je wel de plugwise app op homey voor je anna? er is namelijk ook een app geweest specifiek voor anna maar die zou niet meer goed werken

wat betreft de buitentemperatuur die anna ophaalt komt klopt inderdaad niet ik heb net geprobeerd mijn locatie is te wijzigen want viel mij op na jou bericht dat ik nergens een buitentemperatuur zag en dit wilde bij mij ook niet (bij opslaan zegt het knopje alleen maar OEPS) overigens denk ik dat je hier beter een bericht over naar plugwise kan sturen.

Hi Jos,

Ik gebruik de goede app, maar krijg Anna na een aantal pogingen niet volledig aan de praat. De insights grafiek voor de actuele temperatuur blijft bij mij leeg met de opmerking dat er geen data beschikbaar is.

Ik heb het probleem met de buitentemperatuur gemeld bij Plugwise en dit was hun respons:

"Beste Guido,

Helaas heeft de weerservice, waar wij de buitentemperatuur en de locatie gegevens vandaan halen, een storing op dit moment. We zitten er bovenop en verwachten vandaag of morgen met een oplossing te komen.

Excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
Kind regards,

Remco
Plugwise B.V."

Dit was afgelopen maandag.

Vandaag ook even de nieuwe app geprobeerd, maar mis ook de extra dingen zoals ketel aan en de Lumen meter. Dus weer terug naar de oude, die loopt nog wel eens vast maar ja.
@TedTolboom staat er nog een update voor de nieuwe app op de planning?

Ai weet niet wat er gebeurt is maar sinds gisteren kan ik Anna niet meer zien in Homey, hebben meer mensen dat? Is er een update van plugwise geweest want bij Homey niet.

Werkt opeens weer zonder iets te doen :thinking: