Anbefalte termostater for Homey Pro og Tibber

Hei, har Homey Pro og bruker Tibber som strĂžmleverandĂžr. Har en ny bolig med elektrisk gulvvarme i alle rom, men som nĂ„ har gamle “dumme” termostater. Ønsker Ă„ bytte disse ut med noen nye og smarte jeg kobler mot Homey Pro og dermed kunne regulere etter strĂžmpris og evt. lastbalansere.

Hvilke termostater er i 2024 gode alternativer for dette? Ser flere modeller fra HeatIT, Elko Smart, Futurehome osv, og elektrikere jeg snakker med virker ikke helt Ä ha sÄ gode svar. Hva fungerer for folket her?

Er mange faktorer som spiller inn pÄ dette. Men Z-Wave protokollen har bedre rekkevidde enn ZigBee. Z-Wave har ogsÄ tradisjonelt sett bedre justeringsmuligheter via parameter. Jeg hadde gÄtt for ett Heatit produkt. Z-TRM6 er god termostat.

1 Like

Takk for svar Marius. Da tenker jeg Heatit blir det jeg kjĂžper inn. Vet du om “skjermen” pĂ„ disse gĂ„r i svart nĂ„r de ikke brukes, slik at de ikke stĂ„r Ă„ lyser? Er litt allergisk mot sĂ„nne skjermer som stĂ„r Ă„ lyser pĂ„ soverom.

I henhold til manual for Z-TRM6 sĂ„ er hvilemodus “Standby” satt fra fabrikk til Ă„ vise settpunkt, men man kan endre hvilemodus til Ă„ slĂ„ skjermen helt av:

Nydelig, takk for raskt og godt svar!

1 Like

Har selv heatit termostat trmz6 og de kan absolutt anbefales :grinning:

Har hatt Elko Super TR i 3Är. Super fornÞyd og kan og anbefales.

Hei
PÄ hytta har jeg en Heatit Z-TRM3 installert pÄ en Homey Cloud enhet. Den virker fint.
Men nÄ kjÞpte jeg en Z-TRM6, og den klarer jeg ikke Ä fÄ satt opp. Oppkobling bare feiler.
Velger Z-TRM6 i Heatit appen, fĂžlger instruksjonen og aktiverer CON.
Og jeg har Homey Cloud enheten rett ved siden av. Det husker jeg at jeg mÄtte ha for Ä fÄ kontakt md Z-TRM3.
Noen som har tips om hva som kan vĂŠre problemet?

Anbefaler CTM Lyng sin OP-termostat. Har mange av disse hjemme. Kjapp respons pÄ support fra dem ogsÄ ved problemer.

Hei @Livar_Johansen
Ser du hadde problemer med Z-TRM3. Det hadde jeg ogsÄ. MÄtte fjerne, resette og legge til pÄ nytt to ganger for Ä fÄ den in. Det ser ogsÄ ut til at det er viktig at du er rask med Ä fÄ inn koden slik at den ikke gÄr ut pÄ tid fÞr den blir godkjent. Etter dette fungerte den helt perfekt og bedre enn den gjorde da jeg brukte Futurehome tidligere.