Hei, har Homey Pro og bruker Tibber som strømleverandør. Har en ny bolig med elektrisk gulvvarme i alle rom, men som nå har gamle “dumme” termostater. Ønsker å bytte disse ut med noen nye og smarte jeg kobler mot Homey Pro og dermed kunne regulere etter strømpris og evt. lastbalansere.
Hvilke termostater er i 2024 gode alternativer for dette? Ser flere modeller fra HeatIT, Elko Smart, Futurehome osv, og elektrikere jeg snakker med virker ikke helt å ha så gode svar. Hva fungerer for folket her?
Er mange faktorer som spiller inn på dette. Men Z-Wave protokollen har bedre rekkevidde enn ZigBee. Z-Wave har også tradisjonelt sett bedre justeringsmuligheter via parameter. Jeg hadde gått for ett Heatit produkt. Z-TRM6 er god termostat.
1 Like
Takk for svar Marius. Da tenker jeg Heatit blir det jeg kjøper inn. Vet du om “skjermen” på disse går i svart når de ikke brukes, slik at de ikke står å lyser? Er litt allergisk mot sånne skjermer som står å lyser på soverom.
I henhold til manual for Z-TRM6 så er hvilemodus “Standby” satt fra fabrikk til å vise settpunkt, men man kan endre hvilemodus til å slå skjermen helt av:
Nydelig, takk for raskt og godt svar!
1 Like
Har selv heatit termostat trmz6 og de kan absolutt anbefales
Har hatt Elko Super TR i 3år. Super fornøyd og kan og anbefales.