Anbefalte panelovner

Hvilke panelovner anbefales brukt i Homey Pro 2023 styrt av ekstern termostat?

Jeg bruker denne på to rom.

Har fungert feilfritt i 6 mnd. Styres av en Aqara temp føler i samme rom.

Så kan du lage herlig kompliserte varmestyringsflyter. :slight_smile:

Hei du. Lar du da din Aquara styre ovnen via flows? Jeg har samme ovner og må håndtere varmen “manuelt” (da via en frekk advanced flow), men skulle gjerne latt en VThermo virtuell termostat styrt dem. Men, det ser ikke ut til å gå, da det ikke ser ut til at panelovnene melder seg i Homey som “heater “.

Testet du noen gang det?

Så kan du lage herlig kompliserte varmestyringsflyter. :slight_smile:

Har du noen eksempler å vise på herlig kompliserte varmestyringsflyter? :sweat_smile:

Jeg har satt opp et ganske innfløkt system i huset nå som styrer alt av varme (varmepumpe, panelovner og gulvvarme) basert på utetemperatur, og om vi er hjemme eller på jobb/skole. Sistnevnte bruker jeg appen Heating Controller til. Alt fungerer helt prima, men jeg skulle gjerne ha koblet de ulike varmekildene opp mot Aqara temperatursensorene jeg har i hvert enkelt rom.

Har sett litt på VThermo, men ikke funnet ut helt hvordan denne fungerer i praksis, hvordan man bygger flows osv. Og hvordan styrer den varmekildene. Stopper den varmeelementet, eller skrur den kilden helt av. Hvis sistnevnte vil jo ikke dette fungere på varmepumpen som bør stå på kontinuerlig for å jobbe mest effektivt.

Det er også varmepumpen jeg helst vil styre via Aqara temperatur sensoren da jeg ser store avvik (pumpen ligger konsekvent lavere enn sensoren). Se utklipp fra siste uke under.

Her er en flow:

Laget for 2-3 år siden og ikke sett på siden, helt sikkert mulighet for forbedringer.

Tempraturen fra aquara blir hentet inn i “logikk temperatur” steget.