Jeg er elektriker og har kjøpt ny bolig, jeg skal til å bytte ut en del av gamle panelovner for å kunne regulere temp og ha styringer med avhengigheter.
Jeg ser da etter noe prisgunstig men først og fremst er funksjonen viktigst, har sett på Namron sine WIFI PRO panelovner. Har noen noe erfaring med bruk av disse? Siste posten jeg ser snakket om dette var tilbake i februar 2024, men da var det kun Zigbee mener jeg å huske. WIFI burde være mer stabilt og funksjonelt?
Har byttet ut panelovner med Namron og Zigbee, samt alle gulvtermostater til Namron Edge med Zigbee. Kan ikke si annet en at det fungerer gull for mitt vedkommende.
Sikkert alt for seint ute, men villle holdt meg unna Namron Wifi (og veldig mye annen wifi) siden den ikke har lokal kontroll og man ofte må via en eller annen kinesisk sky.
Namrons nye Zigbee (er bare en annen modul i den samme ovnen) fungerer fint og vil etterhvert kanskje også få firmwareoppdatering via Homey.
Mill Gen 4 har Zigbee “ut av boksen” i tillegg til Matter. Etter en haug Namronovner av den gamle typen som bare har vært til irritasjon vil jeg nok holde meg til Mill selv om den nye varianten er noe bedre enn den gamle Namronen.