Alternatief voor Heatlink en Energylink van HomeWizard

Ik ben een beetje klaar met de HomeWizard. Heb al veel apparaten vervangen en/of onder Zigbee gebracht. Ik wil nu helemaal van de HomeWizard af.
Heeft iemand een goed alternatief voor de Heatlink dan wel de Energylink van HomeWizard.
Zijn er vergelijkbare apparaten die ik rechtstreeks op de Zigbee kan laten werken?

Verklap eerst eens om wat voor apparaten het gaat.

Energylink leest de slimme meter uit, het alternatief welke ik gevonden heb is de Plugwise Smile P1.
De HeatLink is een product dat compatible is met bestaande thermostaten en ketels. Hierdoor kan de verwarming vanaf uw smartphone bediend worden, zonder de thermostaat
te vervangen. Het is voldoende om de HeatLink β€˜tussen’ de bestaande ketel en thermostaat te plaatsen. Dit is mogelijk doordat de HeatLink gebruik maakt van OpenTherm.

Heb zelf de Homewizard P1, en die doet wat ie moet doen (heb verder niets anders van HW).
Youless heeft ook P1 meters.

Voor de heatlink zou ik een tado thermostaat als vervangende thermostaat willen aanraden. Werkt perfect samen met Homey. Heeft ook een phone app.
Maar Plugwise heeft ook slimme thermostaten.

De HeatLink heb ik vervangen door tado en ben daar zeer tevreden over.
Voor EnergyLink heb ik nog geen goed en betaalbaar alternatief gevonden. Dat komt omdat ik naast de P1 een extra kWh meter heb voor de zonnepanelen en de watermeter uitlees.
Als ik zou kiezen voor de Youless dan heb ik 2 apparaten nodig van totaal €180.

Een ander alternatief is Iungo, maar ook deze is redelijk aan de prijs.

Dus voor nu werk de EnergyLink nog prima met Homey samen en heb ik er ook geen omkijken meer naar.

Ik krijg het HomeWizard-basisstation niet opgevoerd in Homey, na invullen van IP-adres en wachtwoord kan ik niet opslaan en daarmee kan ik de heatlink en energylink ook niet toevoegen. Daar nog tips voor?
Bedankt voor de overige tips.

Kijk anders hier eens: Issues Β· jtebbens/com.homewizard Β· GitHub

Wellicht staat er een oplossing tussen, of kan je een melding maken.

Als je iets goedkoper wil, kun je eens zoeken op dit forum op: P1 esp

Dank voor je reactie.
Alles lezende en overdenkende, is het vooral de verouderde energylink, HomeWizard biedt volgens mij met de P1 en de WiFi KWH-meter een goed alternatief voor samen 90 euro.
M.b.t. de Heatlink zijn er natuurlijk meerdere mogelijkheden. Wat ik prettig vindt is dat ik ook de waterdruk van de CV kan uitlezen. Ben jij bekend met alternatieven die dat ook bieden?