Afzuigkap verlichting in mood

Ik probeer de dimmer instelling van mijn Siemens afzuigkap op te nemen in een mood, maar de afzuigkap wordt natuurlijk niet als lamp gezien, waardoor ik hem niet op kan nemen in een mood.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Het is waarschijnlijk mogelijk met een Virtual Device.

Kies voor het type “Lamp“. Vervolgens maak je Flows aan om, bij een wijziging van het dim-niveau van de Virtual Device, de afzuigkap aan te passen naar hetzelfde dim-niveau.

@Tino_Schenk: You might want to remove your personal details (e-mail signature) from the above post.

2 Likes

Ik heb het virtual device als lamp aangemaakt.

Dimmen van de afzuigkap verlichting via deze device werkt perfect.

Maar helaas kan ik hem nog steeds niet toevoegen aan de mood, hij staat er niet bij in de keuzelijst.

Heb je het type “Lamp” geselecteerd bij het toevoegen? Heb je “Aan/uit” en “Dimbaar” gekozen bij de mogelijkheden?

Ja, lamp gekozen en gekozen voor dimbaar, omdat de lamp van de afzuigkap dat ook is.

Heb je ook Aan/Uit geselecteerd? Deze mogelijkheid is ook vereist voor een Mood.

Nee niet geprobeerd, zal het eens proberen.

Wel vreemd want échte dimbare lampen wel opgenomen kunnen worden in een mood.

Dit werkt inderdaad wel, hij staat nu in de keuzelijst voor de mood.
Jammer dat het niet voor een dimbare virtuele lamp werkt, maar ik knutsel wel om deze beperking heen, het weekend is extra lang :rofl:

Je kan ook Aan/Uit en Dimbaar selecteren

De Aan/Uit maakt in dit geval niet uit, die is er alleen omdat deze nodig is in een Mood. Je kan ook een Flow maken dat wanneer deze uitgeschakeld wordt, dat dan het dim-niveau van de afzuigkap naar 0% wordt gezet.

Dat ging tegen mijn logisch denken in, vandaar niet geprobeerd.

Dank voor het meedenken :heart_hands:

1 Like