Klopt hoor. Ik had de tekst al aangepast ![]()
![]()
Allen bedankt voor jullie antwoorden. “Goed” om the horen dat ik niet de enige ben die dir soort dingen verwarrend vind. Ik zal een melding maken bij Athom. Dit kan beginnende of potentiele gebruikers afschrikken. Dat heeft het mij in ieder geval wel gedaan. Voor flows gebruikte ik voorheen NodeRed op mijn NAS. Ik ben dat lange tijd door blijven gebruiken vanwege dit soort frustraties en onduidelijke/ niet volledige documentatie.
Ik heb vorig jaar daarover gecommuniceerd met KlikAanKlikUit:
Beide apps zijn bijna volledig identiek. Het enige verschil is dat trust internationaal is en KlikAanKlikUit Nederlands
En zoek je een van beide in de Apple App Store dan vind je beide
Groetjes
Cor van Leuken
Het gekke is dat het juist bij mij wél KlikAanKlikUit heet:
Ik zie ook dat jouw Homey app het heeft over ‘My Apps’ en bij mij staat er ‘Mijn apps’. Kan het zijn dat jouw telefoon op EN staat, waardoor de app ook de EN app verwijzingen gebruikt?
In mijn geval zijn zowel Homey als mijn telefoon op NL ingesteld.
Ah, ik ging op @Cor_van_Leuken zijn info af, hij zag KlikAan… niet als app tussen de apps staan en hij dacht dat hij dan per ongeluk de Trust app had verwijderd (als ik het allemaal goed heb begrepen).
Imho nog een reden om Athom de app naam éénduidig te houden.
App naam vertalingen als “Zonnestanden” vs “Sun Events” begrijp ik nog,
maar tussen KlikAanKlikUit en Trust Smart Home is door niemand enige correlatie te vinden.
Taal:
Ik heb idd Homey op Engels staan, en de app store meestal ook. Dit zijn niet-gerelateerde instellingen trouwens.
Homey’s taal “even” switchen is een ramp, bijv. van EN naar NL en later weer naar EN; dan heb ik in mijn flows opeens gedeeltes in het Nederlands (in dropdowns bijvoorbeeld) en werkt e.e.a. niet meer.
Ja klopt. Een taalwijziging vereist ook steeds een herstart van Homey. Ik snap niet waarom. Terwijl bij een systeem als Synology de gehele web interface met een druk op de knop wijzigt naar een andere taal.