Aeotec Nano Z-Wave Plus dimmer 408 volt

mijn nieuw geïnstalleerde Aeotec Nano Z-Wave Plus dimmer geeft in het tab blad energie, 408 volt aan, hoe kan dit?
input gemeten, is 230 volt .
2 Osram lampen van 11 watt per stuk die ik parallel op de dimmer aangesloten heb.

Reden voor deze Aeotec is dat de fibaro die ik hiervoor had aangesloten, soms knipperde en uit zichzelf feller ging branden ook met bypass. ik hoop dat dat met de Aeotec verholpen is.

Schermafbeelding 2023-07-19 om 22.28.35



Verder denk ik dat enkel Aeotec of de app-maker hier iets zinnigs over kan zeggen; het zit in de app gebakken en is (waarschijnlijk) niet aan te passen door de gebruiker.

Hoe?

Het kan natuurlijk zijn dat dit apparaat gewoon raar is, maar 400V is toevallig ook het voltageverschil tussen de verschillende fasen als je krachtstroom hebt (en 230V tussen een fase en nul).

1 Like

(input) Ingang op de Aeotec gemeten (fase en nul) en is gewoon 230 volt.
Vanochtend getest en is nu 101 volt. 400 watt
Ga er dan ook van uit dat het een s.w. probleem is vd App maker.

Meestal komen dit soort waarden direct uit de hardware.

het is niet zo dat ik ergens in de instellingen de waardes kan veranderen? of kalibreren?

Als het voltage de ene keer 409V aangeeft en de andere keer 101V dan denk ik niet dat het een kwestie is van instellen of kalibreren, die waarden liggen zó ver uit elkaar.

Het zou natuurlijk kunnen zijn dat de app een bepaalde waarde verkeerd interpreteert, maar dan zou je verwachten dat er veel meer gebruikers zijn met hetzelfde probleem.

Hi,

In this case, probably the calibration of the hardware is defective, replace the device at your reseller.

BR
Sebastian from the Aeotec Team

1 Like

Ik heb inmiddels een nieuwe van de leverancier en de oude staat klaar om retour gezonden te worden.
De leverancier heeft het snel en goed opgelost.
De nieuwe inmiddels geïnstalleerd en de waardes zijn nu goed.

1 Like