Advanced Flow starten in andere Advanced Flow?

Goedeavond allemaal,

Ik heb ondertussen al mijn standaard flows omgezet naar advanced flows.

Wil deze advanced flows op twee manieren kunnen aanroepen:

Via Google met stemcommando’s en via een Remotec.

De Remotec zelf is ook een advanced flow (met verschillende knop combinaties). Bij enkele knopcombinaties wil ik een andere advanced flow opstarten, maar dat lukt niet.

De twee flows die je ziet zijn nog de ‘oude’ flows (die kan ik wel selecteren).

Alvast bedankt!

1 Like

In de te starten Aflow(s) zul je nog de “start” knop moeten toevoegen.

Thx! Dat is alvast een deel van de oplossing :-).

Is nu de consequentie dat ik twee start flows moet maken (1 die ik aanstuur met stem en de andere via de Remotec)

  1. Stem commando (via WHEN: HTTP Request Flow Card’) => Ruimte verlaten (adv)
  2. Remotec (via WHEN ‘knop 2 x 8’) => Ruimte verlaten (adv)

Alvast bedankt!

Groeten, Jan

1 Like

Zoals ik het doe, je kunt in je Advanced flow een andere flow aanroepen met text.

Je maakt dan een nieuwe advanced flow en begint met Start een flow met te text, ALS logic met text, kies de start tag en vul een naam in: bijv lamp aan, bij het DAN gedeelte vul je in wat er moet gebeuren. Sla de flow op bijv Lamp.

In de bovenste flow vul je dan dus in Lamp en als text: lamp aan.

Je kunt in diezelfde bovenste flow ook een tweede flow maken weer met starttag en text bijv lamp uit etc etc

Hoi Marcel,
Heb je hier misschien een voorbeeld(je) van? Alvast bedankt!
Groeten, Jan

Zet hem er vanavond op

Ok, top!

Hier het voorbeeld van hoe ik in een advanced flow een aanroep doe in een andere advanced flow. In die andere advanced flow kan ik kiezen voor een aanroep naar lichten aan of de lichten uit


Tevens een voorbeeld voor de remotec. je kunt alle knoppen op 1 canvas krijgen en zelfs eventueel meerdere flows koppelen aan 1 button actie, maar dan met voorwaarden waaronder juist de ene flow aan moet of juist de andere flow

1 Like

Top Marcel, super bedankt!

Ik ga het even laten bezinken en kijken hoe ik dit in mijn situatie toe kan passen.

Groeten, Jan