Aanwezigheids detectie geeft timeout

Hi, laatste tijd heb ik problemen met mijn aanwezigheidsdetectie. De ene keer werkt het wel de andere keer krijg ik timeouts. Vanmorgen ben ik van huis gegaan en deed het het, maar net is mijn vriendin van huis gegaan. Ze blijft op aanwezig staan en als ik handmatig haar aanwezigheid wil aanpassen, krijg ik alleen maar foutcodes. Aborted en Timeout after 10000ms.

Iemand hier ook last van?

Ik denk dat de cloud communicatie niet lekker loopt:
Forceer de app eens om via “de cloud” met Homey te verbinden. Dit kun je doen door op je telefoon de wifi uit te schakelen zodat je data verbinding actief wordt.
Als je nu je aanwezigheidsstatus veranderd, zouden er geen timeouts meer moeten komen.
Zo ja, dan kun je de wifi van je telefoon weer inschakelen.

Allereerst welkom op de Homey Community!

Lees de Welcome to the forum! post hier om er zeker van te zijn dat je op de hoogte bent van de forumregels.

Deze thread is verplaatst naar het Nederlandstalige deel van het forum. Als je daar problemen mee hebt, neem dan gerust contact met mij of een andere moderator op.
Graag aandacht voor het plaatsen in de juiste taal/categorie.

Ik ben helaas niet thuis om dit te proberen, maar ik dacht dat het misschien ook wel een goed idee zou zijn om het systeem te herstarten via de dev tools. Helaas ligt nu alles er uit. Apparaten doen het ook niet meer. 10 minuten geleden op restart gedrukt.

Geweldig systeem…

That looks 100% like the IPv6 bug

Ik gebruik de Homey Cloud dus not sure dat ik firmware kan updaten…

Aha. Dan is mijn eerste post ook onzin :grimacing: (ik ging er onterecht vanuit dat het om een Pro ging).
Homey Cloud problemen zou ik bij Support melden.

1 Like

Ik heb nu weer dat de aanwezigheid/afwezigheid weer een timeout geeft! Heel erg klaar mee. Wat kan ik doen om dit op te lossen?

Melden bij support ajb.

Ja, heb ik gedaan