Het koste me even moeite om uit alle kaartjes de goede te kiezen, komt ook door de verschillende manieren van werken van de kaartjes (Syntax & Grammer )
Ik heb eerst de BLL nummer variabelen dd MM en yyyy aangemaakt. Hoe dat automatisch moet weet ik niet.
De kaartjes om MM en yyyy een waarde te geven zijn overbodig.
dan kom ik op onderstaande flow. Omdat het vandaag maandag is, natuurlijk met maandag getest.
In gewone mensentaal (hoop ik) werkt het als volgt:
als het vandaag maandag is, én 7 dagen geleden was het ook maandag én dezelfde maand, dan is het vandaag de 2e maandag van de maand.
En zo vervolgens verder. In de flow keer ik de volgorde juist om, zodat de flow lekker doorloopt. En aangezien ik 7 dagen geleden bepaal door 7 af te trekken van de dag van de maand (dd) heb ik het altijd over dezelfde maand, dus hoef ik niet testen of het nog steeds dezelfde maand is.
Maar DoctorBazinga wil op de vierde zaterdag weten of er die maand nog een vijfde zaterdag is. Want dan kan hij op die vierde zaterdag een uurtje extra zwemmen.
Dank je! Voor mij is het (veel) ingewikkelder, zeker met epoch erbij.
Maar zo zie je maar weer, er zijn bijna altijd meerdere oplossingen voor hetzelfde vraagstuk.
Geen moeilijke berekeningen, geen rekening hoeven te houden met schrikkeljaren en geen extra benodigde apps.
Houd alleen niet specifiek rekening met een 4e zaterdag als er een 5e is.
EDIT:
Maar na beetje meer gepuzzel is ook daar omheen te werken met een teller:
In de kern is het heel eenvoudig, BLL is wel een extra stap ja.
Je telt bij de huidige datum het aantal milliseconden op die 7 dagen duren. Vervolgens geef je de datum weer als dd-MM-yyy
Zo krijg je dus de datum van de volgende week, en kun je eenvoudig zien of die dag ook in dezelfde maand valt.