2 wifi routers

Hallo,

Ik heb een Wifi router + Homey in de meterkast, en een andere Wifi router in een tuinhuis. Deze hangt met een (lange) kabel aan de router in de meterkast. Beide routers hebben hun eigen Wifi-namen en wachtwoorden.

Nu heb ik een Philips Hue bridge in het tuinhuis staan om wat (buiten) lampen mee aan te sturen. Het lukt me niet om die ook in mijn Homey te krijgen, ik vermoed vanwege het feit dat de Hue bridge aan een andere router hangt dan de Homey. Aan de andere kant: de routers hangen wel weer aan elkaar.

Via de Philips Hue app werkt het allemaal prima, maar jullie zullen begrijpen dat ik dit gewoon in mijn Homey wil. Kan dat?

Tips & hints over router instellingen e.d. zijn welkom, ik ben geen expert maar Google en leer graag. :slight_smile:

De ene als router instellen en de andere als acces point.

De router mag adressen uitdelen en het acces point alleen zorgen dat de apparaten met wifi verbinden. En beide in dezelfde IP-range

1 Like

Dank, de ene router is nu acces point. Bedoel je dat ik hem ook een vast ip moet geven? ‘Beide zelfde IP-range’ begrijp ik niet.

Je hoeft ze geen vast ip adres te geven, maar ik ben er wel voorstander van om via dchp reservering alles een vast op adres te geven.
Sowieso is het wel verstandig om je slimme WiFi devices een vast op adres te geven en Homey ook.

zeg bijv 192.168.x.yyy
Hierbij moet 192.168.x gelijk zijn om met elkaar te kunnen praten en zit het in dezelfde range. Yyy mag niet hetzelfde zijn in je netwerk.

Ik begrijp het, beide routers, Homey, Hue bridge etc zitten allemaal in dezelfde range zie ik.

Neemt niet weg dat Homey de bridge nog steeds niet herkent… ik probeer een lamp toe te voegen via apparaten, zie dan heel even ‘Kies je bridge’ maar directe daarna ‘Kan geen verbinding maken’ (oid)

Dan zou ik het niet meer weten.