2 Telldus 433 mhz enheter

Hej, jag har precis fått in 1 temperatur sensor Telldus FT007TH (termometer/ luftfuktighet). Jag använde Wireless Weather Station appen i Homey, fick gå in i appen via mobilen och aktivera protokollet Alecto v3 (Gå till “Mer” → “Appar” → “Wireless Weather Station” → kugghjulet (uppe till höger) → “Appinställningar” (högst upp) sedan under protocol bockade jag i Alecto v3scrollade ner lite och sparade “Save settings”.

Sedan fick jag precis in Telldus 14732 (en 443mhz on/ off plugg för utomhus bruk (svart)). Använde då appen Trust Smart Home. Gick in i appen och valde pluggen “AGC-200” satte sedan pluggen i inlärningsläge (höll in knapp i cirka 7sek) och där efter gick vidare i installationen. Jag fick även in en annan utomhus plugg från Telldus 313447 (även den en 443mhz on/ off plugg för utomhus bruk (svart)).

I Trust Smart Home appen fick jag välja plugg sedan trycka på anslut, där står det nu att man ska sätta in sin plugg i ett uttag, jag satte då båda i inlärningsläge (håll in av på knapp ca 7 sek) sedan gick jag vidare och då stängdes den av och på (led lampan slocknar och sedan hörs ljud (av/på ifrån pluggen)). Gå vidare och gör klart.

Hoppas det kan hjälpa någon.