1 van de Daikin units wil niet meer connecteren

Na verschillende weken goed werkende flows, te hebben gebruikt is er nu 1 unit die niet meer wil connecteren met homey, de unit is wel nog zichtbaar in ONECTA.
De andere units blijven gewoon verder aangestuurd worden.
Repareren helpt niet, heeft er iemand ervaring met dit soort issues.

Alvast bedankt voor eventuele tips.
Elloko.

Heb je ook al even gekeken op de pagina van de desbetreffende Homey app?
Daar staat vaak een link naar het bijbehorende topic, als dat er is.

Dag Mike,
ja reeds gekeken ,maar geen topic waar dit over gaat.

Toch bedankt
Elloko

Gebruik in vervolg even het ONECTA topic ipv van een nieuwe. [APP][Pro and Cloud] Daikin ONECTA

Maar wis de device/unit even uit homey, restart de homey Daikin ONECTA app en pair hem opnieuw…denk dat dat je probleem wel oplost.

1 Like

Mss ten overvloede, maar Mike bedoelt dit, Ello:

De meeste apps hebben dus een eigen topic, om de kennis centraal te houden, en de ontwikkelaar leest meestal ook mee.

1 Like

Hey Mickel,

bedankt voor de tip, ik ga erop letten volgende keer, vragen rechtstreeks onder de desbetreffende app te plaatsen.

Ik had ook al het idee gehad om de unit even uit Homey te verwijderen, maar wist niet zeker of dit gevolgen zou hebben naar de flows toe, en wou dat daarom niet onmiddellijk doen. had gehoopt dat repare functie dit voor zijn rekening zou nemen, maar dat lukte niet.
Heb dit nu toch gedaan, en inderdaad na opnieuw koppelen, was de unit terug OK. (oef)

Jammer genoeg was mijn vrees terecht, en stond mijn flow nu vol met verbroken links, deze heb ik allemaal een voor een terug moeten her koppelen, alvorens de flow terug operationeel kon zijn.
Nu dit is opgelost, waarvoor mijn dank, heb ik nog 2 hier uit voortvloeiende vragen.

  1. List item

hoe komt het dat de link met unit weg was, en enkel met deze unit en de andere weg nog gekoppeld waren?

  1. List item

als zoiets zich dan toch voor doet, kunnen we de flows op een makkelijkere manier restoren?
vanuit een backup bv? of een andere methode?

ik zie jullie ervaringen als een grote hulp voor nieuwkomers zoals ik.

mvg
Elloko

dag Peter,

is ondertussen duidelijk geworden, bedankt voor de leerrijke info.

1 Like

@Ellokodeluustakeir Met dit script kan je je Flows weer repareren als je een apparaat opnieuw moet toevoegen.

2 Likes