Apparaat niet beschikbaar Daikin

Hallo,
Onze Daikin apparaten zijn ineens niet meer beschikbaar (of beter gezegd, nog geen tijd gehad om de meldingen te bekijken) en heb ik opnieuw moeten toevoegen.
Maar mijn flows verwijzen naar 3 airco’s, maar ik kan wel zien bij de apparaten in welke flow ze verwerkt zijn, maar kan in de flows zelf niet meer zien hoe het gedefinieerd was.
Kan ik de oude versie van de daikin app nog terugzetten, zodat ik de apparaten in de flows makkelijk kan vervangen? Terwijl ik nog kan zien hoe de kaarten in elkaar steken?
Groet,
Linda

Je kan de oude versie niet terugzetten naar misschien met

Lukt het wellicht wel…

1 Like

In de web app: Als je in de onbeschikbare flowkaartjes de muisaanwijzer boven de :information_source: laat ‘zweven’, dan krijg je, zij het ietwat cryptisch, te zien wat de functie van de flowkaart was.

Snap ik niet goed.
Je schreef dit:

Heb je de app dan ook vervangen door iets anders, omdat je het hebt over “oude app terugzetten”?

Los daarvan, enige manier om ‘oude’ zaken terug te zetten is via de offline USB backups (die je zelf moet maken).

De app heeft een update gehad, vanmorgen waren de apparaten niet meer beschikbaar, kon ze wel opnieuw toevoegen. Bedoelde dus of ik een oude versie van deze app kon terugzetten.

De apparaten kon ik opnieuw toevoegen, maar de oude blijven wel nog in beeld staan. Maar worden gemeld als niet beschikbaar. En ik kan wel zien in welke flow ze verwerkt zijn, maar hoe en met welke als en dan functies is niet zichtbaar. Ook niet als ik de muis erover heen beweeg.

Ah okee. Ik zet om o.a. die reden auto updates altijd uit.

Vaak zijn storingen na app- of firmware updates op te lossen door Homey 10 minuten stroomloos te maken.

Meldt dit issue ajb sowieso even bij de app maker, contactgegevens zijn te vinden op de app pagina in de homey.app store.

Dus je zegt dat de ‘oude’ onbeschikbare apparaten nog steeds op Homey staan, en je hebt ze als nieuwe apparaten weer kunnen toevoegen?
Als je de naam van de nieuwe iets veranderd t.o.v. de ‘oude’, dan kun je je flows eenvoudig repareren middels het script waar Mickel al naar verwees.

Kopieer het script waar deze link naar het script naar verwijst, en plak het als nieuw script in het scherm van Homeyscript in de web app.

Ziet er ingewikkeld uit, maar je hoeft enkel een drietal van de eerste regels te wijzigen:
Bij deviceNameOld vul je de naam in van het ‘oude’ apparaat:

const deviceNameOld = 'VirtualSwitchABCD';

Bij deviceNameNew vul je de naam in van het nieuwe apparaat;

const deviceNameNew = 'VirtualSwitchDCBA';

Wijzig de waarde van variabele “softRun” naar false of naar true, om zodoende
→ óf enkel in de logs te laten zien welke flows gewijzigd zouden gaan worden (ter controle)
→ óf het script de flows daadwerkelijk moet gaan wijzigen:

const softRun = true; // true | false

Ik hoop dat het zo duidelijk is.

Ik krijg dit bv. te zien:

1 Like

@Peter, na het terugzetten van een backup omdat ik zelf iets doms gedaan had met het invoeren van de namen, is het gelukt.
Mickel is de ontwerper volgens mij, dus die lijkt op de hoogte :slight_smile:

@Mickel: ik kon alleen de advanced flows wijzigen, de normale flows werden niet gecorrigeerd, gelukkig waren dat er niet zo veel en met de cryptische omschrijving onder de i kon ik idd de bedoel fixen.
Ik heb wel de oude apparaten bewaard, want de inzichten zouden anders verdwijnen, aangezien de oude inzichten niet gekopieerd worden aan de nieuwe apparaten.

Bedankt voor jullie hulp iig!