1 kaku schakelaar gaat aan maar geen idee waarom. (Opgelost)

Hoi allemaal,

Ik ben een tijd niet meer actief geweest op het forum. Dat is dan weer positief want dat houd in dat alles werkt naar behoren!

Nu heb ik alleen de laatste tijd dat 1 kaku stopcontact aan springt in de ochtend. In de aan flow staat alleen tussen 16:00 en 22:00 (buiten verlichting)

Nu viel mij op dat de kaku aan wordt gezet door mij via google. Tenminste dat meld Homey. Ik heb hier niks voor aangestuurd.

Wat ik me ook af vraag kan je zien welke logic variabel bij welke flow gebruikt wordt. Misschien dat ik daar eens op kan zoeken dan.

Dat kan, denk ik, alleen met HomeyScript, maar ik heb daarvan geen voorbeeld.

Heb je, als het periodiek gebeurt, misschien een routine in Google dit dit doet?

Heb ik ook al naar gekeken. Ook niks. Het is ook niet elke dag dat het gebeurt.

Ik heb 1 schakelaar in huis die ik smorgens in druk om de woonkamer verlichting aan te zetten. Hiermee gaat er een logica naar Wakker / Thuis.

Hierdoor gaan o.a. de cv ook weer wat hoger aan.

De winter verlichting gaat pas aan met de voorwaarde tussen 16:00 en 22:00. Als logica Thuis is.

OPGELOST!

Tijdens schriven van vorig bericht ging de verlichting weer aan. Mijn vrouw kwam toen met de slimme opmerking dat mijn dochter net wakker was.

Het blijkt dat (stom maar niet gezien) de kaku nog bij google in de verkeerde zone stond.

Als mijn dochter dan smorgens haar licht aan doet in haar kamer via google schakelt deze verlichting ook mee.

En om het nog leuker te maken… google haalt mijn stem en die van mijn dochter nog wel eens door elkaar. :sweat_smile:
Vandaar stond dat ik de verlichting had aangeschakeld.

Bedankt voor het mee denken!

2 Likes