Zwave onbekend apparaat

Hallo, in mijn zwave apparaten lijst staat dat een aantal apparaten via device 16 gaan, echter in de lijst zelf bestaat dit device niet, hoe kom ik erachter wat dit is of hoe verwijder ik deze.

alvast bedankt.

Als alles werkt, waarom dan een device waarvan je niet weet of hij bestaat weg willen halen.
Het is bekend dat de lijst niet altijd alles (correct?) aangeeft.
Maar vooral, don’t fix that ain’t broken?

hoi, maar dat is het probleem, de schakelaars die via dit device lopen werken niet goed maar ik kan het device ook niet verwijderen daar ik niet weet wat het is.
mvrgr

Helemaal rechts staan 3 puntjes, daarmee krijg je een menu, waar ook “verwijderen” bij staat. Als “verwijderen” grijs is, dan op “Test” drukken even wachten op antwoord, eventueel “Test” herhalen als het antwoord “bereikbaar” is en dan verwijderen.

hoi, probleem is dat het apparaat niet in de lijst staat, nummer 16 staat er niet in, echter staat deze wel als een apparaat waar langs andere apparaten gaan, apparaat 56,57 en 58 doen dit, en deze werken vaak niet correct.

Als je “heal” doet bij deze apparaten en daarna “refresh page”, zijn ze er dan nog steeds? Zou ook zeker de “unknown nodes” verwijderen.

ja, heal gedaan, alle unknown verwijdert en ook homey al 30 min van de stroom af maar blijft terug komen :thinking:

en bij heal krijg ik de melding, request_neighbor_update_failed

Probeer een aantal keren met “Test” en “Heal” tot je verbinding wel werkt, dan een laatste “Heal”, zou toch eens moeten lukken. Je kan ook de App voor deze schakelaars nog opnieuw opstarten.

helaas werkt allemaal niet, maar blijft vreemd dat deze apparaten dus lopen via een device wat niet bekend is bij homey en waarvan ik dus niet weet wat het is.

Dan kan ik helaas alleen nog maar bedenken; de betreffende schakelaars eerst verwijderen (excluden) en opnieuw toevoegen (includen), liefst zo dicht mogelijk bij Homey (of Homey bij de schakelaar).