Ziggo

Uit nieuwsgierigheid: heeft het je probleem ‘opgelost’?

Nog niet getest omdat ik er gister niet aan gedacht had. Ik heb hem wel in de middelste stand staan volgens mij. Maar… het zou ook nog wel eens aan de tv icm de marmitek switch kunnen zitten. ben er ondertussen wel achter dat als ik de tv maar uitzet en weer aanzet als de switch op de next hdmi kanaal staat. Dan krijg ik wel beeld. Dit gebeurt zelfs wanneer ik de next niet eens uit gezet had.
Hoewel, het kan wel in de handshake zitten natuurlijk die dan niet plaatsvindt, juist omdat die marmitek ertussen zit ofzo…

Officiële app van Athom in app store

Ondertussen kan ik je vertellen dat het opgelost is. Het zat hem niet in de eco stand oid… maar in het gelijkzetten van de framerate in Beeld en Geluid.
Ik kan nu gewoon schakelen tussen de uitgangen op de marmitek… THNX!

Fijn om te horen dat het is opgelost :slight_smile:

1 Like

Iemand is het gelukt om een app te maken!

Yep, de mannen van Athom

Heeft iemand de ziggo next aan de praat gekregen met de broadlink pro want bij mij lukt dat niet. Ziggo forum vind ik ook niks. De homey app werkt wel met virtual knoppen maar kan ik niet met gh aansturen.

Waarom lukt dat niet? Werkt bij mij probleemloos met GH

Ik zie de virtual buttons ook niet terug in gh

Even aan de assistent vragen: sync devices

Dat had ik al diverse keren gedaan maar dat werkt niet. Net even zitten pielen omdat het bij jou wel werkt. Ik heb virtuele knoppen van Homey zelf gebruikt. Die zie ik niet terug in Gh. Echter wanneer ik een Virtuele Schakelaar gebruik vanuit de app Virtual Devices (Arjan kranenburg) gebruik dan zie ik ze wel. Een schakelaar lijkt mij echter niet handig. Welke heb jij gebruikt hiervoor?

Knoppen werken niet in Google home. Ik gebruik voor mn tv zenders de virtuele schakelaar van homey zelf en zet deze in de flow na 5 seconden weer uit. Zo blijven ze altijd te bedienen

Aha vandaar het niet lukte. Ik ga even kijken of ik dat voor elkaar krijg. Thanks

Succes!

Top! Het werkt weer :+1::+1:

1 Like

Hallo ik bestuur aan en uit via de nieuwe app van athom zelf. Werkt redelijk goed.

Hoi Bram, het ging met name om het kiezen van de zenders met Gh via de broadlink. Aan./uit met homey werkt prima met Homey. Evengoed bedankt voor je antwoord

Bij mij werkt de Ziggo app niet,commando’s aan en uit reageren op de Next niet.
Wat stuurt de Homey eigenlijk uit naar de Ziggo Next?
Is dit een ir of een rf signaal?
Mijn Ziggo Next kastje staat ‘verstopt’ in een dichte kast dus maw de Homey kan deze niet zien,en omdat de originele remote van Ziggo een rf signaal verstuurd hoeft die niet inzicht te staan.

Bij mij werkt het “aan” commando niet, maar als ik de Next box zelf aan zet dan doet alles in de Homey Ziggo app het verder wel.
I denk dat het met de standbye stand te maken heeft, je kunt in het Next box menu dit op 3 verschillende standen zetten.
Ga zo nog proberen of het met de 1e stand (snelste, maar minst energiezuinige stand) wel werkt om hem via de Homey Ziggo app aan te zetten.

Edit: zojuist met de 1e standbye stand getest en nu kan ik de Ziggo Next box wel met de app aanzetten. Alleen gaat de status van de button altijd direct weer op aan als ik hem uitzet. De Next box gaat wel uit maar in Homey staat hij dan dus weer op “aan”.