Zigbee solaredge

Sinds vandaag heb ik zonnepanelen op mijn dak met een solaredge systeem.
Hierbij heb ik de zigbee/wifi module genomen. en heb deze gekoppelt in homey via de API key en device ID.
alleen krijg ik geen data door van de omvormer.

Had ik ook nog een losse gateway moeten nemen want mijn bedoeling was om homey als de gateway te gebruiken alleen krijg ik dat niet voor elkaar.

Ik heb mijn Solaredge zonnepanelen gekoppeld aan Homey via de Zonnepanelen-app van Diederik Bakker. Zonder Zigbee/wifi module maar wired aan mijn router. Werkt vlekkeloos.

Wellicht een optie om de omvormer via Wifi te connecten aan jouw router en dan uit te lezen via de Zonnepanelen-app?

De zonnepanelen app gebruikt de data uit de solaredge cloud omgeving. Zie je de data van je panelen?

De pannelen rapporteren via wifi aan de cloud en de zigbee is nog geen Homey app voor zover ik weet.
Behalve een werkende internet verbinding voor je omvormer en een solaredge account is er niets extra nodig.
Bij mij is de omvormer bedraad op de router aangesloten.

Als je zonnepanelen op de slimme meter aangesloten zijn zou je een Youless kunnen kopen, die leest dan volgens zowel je gebruikte stroom als je geleverde stroom uit (heb zelf geen zonnepanelen, maar gebruik de Youless alleen voor de stroom). Je bent dan niet afhankelijk van externe webservices.

Er zijn er veel meer,
Oa deze is ook een community app voor.