Zigbee geen routes meer

Na een update naar 5.0 beta , zie ik geen routes meer wanneer ik ze bekijk in Homey Developer, alles werk gewoon wat kan de reden voor dit zijn zie screen shot

Misschien de zoekfunctie van het forum gebruiken ??

Hoi Nickey,

Dat is het eerste wat ik heb gedaan maar zoveel zigbee problemen maar dit kwam niet naar voren. Ben nu een voor een de apparaten aan het verwijderen en weer toevoegen en dan soms komt er een route te staan niet altijd na tig keer proberen wilt het lukken(soms) . maar dacht misschien is er een simpelere oplossing .

Wachten… kan paar dagen duren
Dat je ze daar niet ziet wil niet zeggen dat ze er niet zijn

Nee hoor duurt zeker geen dagen. Kan wel een uurtje duren. PTP will nog eens helpen.

En nee… in v5, als je ze daar niet ziet dan is het er ook niet.

Het kan zeker wel dagen duren, 1 lamp bij mij 9 dagen, meeste andere lampen “maar” 6-7 dagen, en nee een PTP werkte niet.
En ja ze deden het wel gewoon, allemaal, via een route, aangezien er een aantal veel te ver weg zijn om direct met Homey te verbinden.

Dat hoort zeker geen dagen te duren. Was dit ook in v5?
Dit is namelijk één van de grootste verbeter punten in V5

al mijn hue lampen zijn pas sinds v5 in mijn Homey gekomen, daarvoor waren ze allemaal aan een hue bridge gekoppeld, ik had maar 1 ikea led dimmer voor ik update naar homey v5.
Het lijkt er wel op, hoe meer devices je tegelijk toevoegt (ik voegde er 27 achter elkaar toe), hoe langer het duurt voor de routes zichtbaar worden, de lampen die ik na de tijd toevoegde (aantal dagen later) kregen veel sneller hun routes zichtbaar, maar dit duurde alsnog meer dan 1 dag (heb er niet op gelet hoelang het duurde).

En ja heb dit ook aan Athom gemeld, wie dan zeggen: “als het werkt, dan is er niks aan de hand”, wat dus ook zo bleek te zijn uiteindelijk.

Vreemd, bij mij was alles stabiel na een half uurtje. Misschien melding van maken? Dit hoort echt geen dagen te duren

Wie zegt dat het niet stabiel was? zoals ik al zei, ze werkten gewoon, allemaal, er werd alleen geen route weer gegeven.

Ik bedoel dat alle routes netjes werden weergegeven.

Als alles werkt dan is het gewoon raar dat de routes niet zichtbaar zijn.

Welkom in de geweldige wereld van Homey, waar bij iedereen de situatie en Homey’s gedrag anders kan zijn (en meestal ook is), en dat maakt het soms ook zo lastig.
En het klopt dat het raar is, maar ik ben zeker niet de enige bij wie dit zo was (het pas na meerdere dagen pas wordt weergegeven), en Athom daar dan ook vanaf weet.

1 Like

Het probleem is opgelost was een hele klus maar heb zigee netwerk gereset en alles weer toegevoegd
alles wordt nu netjes weergeven.

Bedankt voor de response

Ik herken dit… Al iets meer dan een week v5 erop en nog steeds maar 1 route zichtbaar. Echter alles werkt… Ik wacht gewoon rustig af. De route vind ik niet eens zo belangrijk, heb je toch geen invloed op… Wel leuk om te zien, dat wel…