Zigbee apparaat heeft netwerk verlaten (Aqara T1)

Hallo,

Ik heb een Aqara T1 in de centraaldoos zitten en deze is bedraad aangesloten op een schakelaar. Ook heb ik een draadloze schakelaar in het bed van mijn zoon gemonteerd, zodat hij vanaf ze bed de verlichting aan en uit kan zetten. Nu hadden wij laatst bezoek een heeft de dochter van een vriend van mij heel vaak op de draadloze schakelaar gedrukt. Nu heb ik de melding gekregen dat het zigbee apparaat het netwerk heeft verlaten. Ik kreeg vervolgens de T1 niet meer verbonden en heb deze toen verwijderd op de hoop dat ik hem weer kon toevoegen. Ik kreeg steeds allemaal foutmeldingen zodra ik de T1 weer probeerde te verbinden en ik heb vervolgens alle flows verwijderd waar de T1 in zat. Vervolgens opnieuw geprobeerd te verbinden en kreeg ik de melding dat het zigbee apparaat al bestond, alleen kan ik deze nergens vinden in de app ook niet via developer.

Nu heb ik nogmaals een aantal keren geprobeerd te verbinden (Dit natuurlijk met meerdere keren spanning er op en er af) alleen krijg ik nu steeds weer fout meldingen.

Heeft iemand dit ook meegemaakt of een idee hoe ik dit moet oplossen? Zonde om weer een nieuw apparaat te kopen.

Bij voorbaad dank!

Allereerst welkom op de Homey Community!

Lees de Welcome to the forum! post hier om er zeker van te zijn dat je op de hoogte bent van de forumregels.

Dit topic is verplaatst naar het Nederlandse deel van het forum, graag je aandacht voor het kiezen van de juiste categorie/taal.

Wanneer je problemen hebt met de Moderatie acties neem dan gerust contact met mij of een andere moderator op via een Prive bericht.

Hallo,

Het zou erg helpen als je de inhoud van de foutmeldingen er bij vermeldt. :wink:
Wij kunnen niet in jouw Homey kijken.
Doe er meteen ook een screenshot van je zigbee overzicht, via developer, bij ajb.

Wat je voor nu nog zou kunnen proberen:
Homey en de switch 10 minuten van stroom halen, en dan nog eens proberen te pairen.

Dat hoef je nooit meer te doen een volgende keer, heeft niets met het pair proces te maken.

Hallo Peter,

Is er een mogelijkheid om meer uit de storing te halen dan de afbeedling hierondef?

Nee, dit is een behoorlijk laffe foutmelding :see_no_evil:
Heb je nog mijn verdere vragen gelezen?