Z wave hulp gevraagd

Hallo,

Wie zou mij kunnen helpen.
Ik heb een aantal z-wave stekkers wat niet goed werkt…
Hoe zou ik dit kunnen oplossen ? meer range extenders plaatsen? meer fibaro stekkers? een extra homey in de schuur ?

In de schuur heb ik een zwembad installatie wat ik wil automatiseren met homey echter werkt dit meestal niet dan hebben de stekkers geen verbinding. Ook wil ik nog een implant bij mijn zwembad plaatsen om zo het temperatuur te meten, maar ik denk dat deze ook geen verbinding krijgt.

Als ik alles opnieuw aansluit en homey opnieuw opstart werkt het wel een dag of 1/2/3 maar daarna weer niet.

In huis heb ik ook een aantal z-wave apparaten en deze werken wel altijd.

Afstand van de achterzijde van het huis naar de voorzijde van de schuur is ongeveer 6meter.

of raden jullie heel iets ander aan om dit werkend te krijgen.

Heb je al eens in de developer tool gekeken wat de status is van je z-wave apparaten?

https://tools.developer.homey.app/tools/zwave

Het kan toch zijn dat je signaal niet goed door komt

Klopt hier heb ik ook al naar gekeken, signaal komt idd niet altijd goed door en de route is meestal rechtstreeks na de homey soms van plug naar plug.

kan je eens een screenshot posten van deze pagina ?

Verder zou ik zeggen, probeer eens de repeater op een andere plek te plaatsen, vaak bij nieuwere huizen is het lastig om het signaal goed naar buiten te krijgen ivm het gebruik van isolatie en andere bouwmaterialen.


Bedankt voor je reactie

Momenteel werkt niets buitenshuis…
Overige 2 stekkers die in de schuur getekend staan zijn nu uit het stroom gehaald… hier zit mijn cv pomp en zwembadpomp normaal op…

Huis is idd goed geïsoleerd, Moet de repeater buiten geplaatst worden ? of wel in huis ?

als je zwave apparaten zonder batterij hebt, zouden die ook als router moeten werken. Je hebt wel een paar secure devices terwijl de rest niet secure is, wat hier het probleem kan zijn dat die dus niet samenwerken met de non-secure en dat je daarom dan geen goede mesh routing hebt.

het het lijkt erop dat nr 11 wel op een goede plek in het huis zit, maar die is dus beveiligd; als je die niet beveiligd kan maken los je wellicht ook je probleem op.

er zijn methodes op dat te doen als je hier gaat zoeken, o.a. deze url:

Kan je de repeater een keer verplaatsen naar het stuk rechts onder in de woonkamer bij de deur of raam ? Weet niet of dat mogelijk is ?

Wat @Erwin_De_Jong zegt kan ook helpen, er zijn meerdere wegen naar Rome :slight_smile:
de repeater opnieuw toevoegen met de pincode 00000

Verder, weet ik niet of je een buitenstopcontact hebt, anders zou je een outdoor z-wave plug kunnen gebruiken als extra repeater.

Goedenavond heren.

Zojuist de repeater opnieuw toegevoegd aan homey met de code 00000. Dit lukte perfect en is nu ook niet meer beveiligd.

Helaas heb ik hier geen verbetering door gekregen. Repeater bij het raam geplaatst dit helpt ook niet echt. In de schuur / onder de carport heb ik nu helemaal geen verbindingen meer. Ik wacht dit nog even tot morgen af misschien dat die dan alles opnieuw koppelt. (Homey heb ik al op nieuw laten opstarten)

Kun je ook 2 homeys met elkaar laten werken? Dat ik in de schuur nog 1 plaats ? Of is er nog iets anders zodat ik daar wel een goede verbinding krijg ?

Hallo Patrick,

Je zou nodeID5 ook onbeveiligd moeten gebruiken aangezien die nu op zichzelf staat en verder kun je wat devices healen want de meshing moet wel weer even op orde komen.

Je zou 2 routeerbare apparaten (dus zonder batterijen) bij elkaar moeten plaatsen vermoed ik waarvan één in het huis en één in de schuur zodat die een verbinding vormen tussen het huis en de schuur.

2 homey’s heb ik geen ervaring mee maar met de juiste routers op de juiste plaats zou het moeten lukken. Ik heb zelf per verdieping fibaro pluggen aangezien die beter bereik hebben dan wat andere merken.

misschien heeft iemand anders nog ervaring met nieuwere woningen. mijn woning is van bouwjaar 2000 maar ik weet dat nieuwere huizen nog meer beton hebben en signaal verminderen.

signaal gaat volgens mij beter door glas dan door muren dus wellicht is er nog iets te testen.
aangezien nodeID5 een fibaro is, zou die misschien een beter bereik kunnen hebben dan de andere zwave apparaten.
en wellicht beter om te testen met alle apparaten aan, mocht er dan één zijn die een beter bereik heeft, kom je daar wellicht dan achter.