Xiaomi mijia Temperatuur Vochtigheid Sensor update niet goed

Hai

Ontvangen van Ali express maar alweer dagen zitten prutsen om iets aan de praat te krijgen :frowning:

Gekoppeld. Geeft de temperatuur en vochtigheid prima weer. Maar maar na een half uur en een paar updates houd het op. Geen updates meer en blijft hij de oude temp en vochtigheid aangeven.

Natuurlijk ontkoppeld … homey ge-reboot etc etc en dan doet ie het weer 15 tot 30 minuten.
Afstand tot homey 3 meter … daarna 30 centimeter … zelfde resultaat.

Temperatuur in de huiskamer is in laatste 3 uur 1.3 graden omhoog … luchtvochtigheid 5% (op thermostaat en hygrometer). Waarden die toch een trigger zouden moeten genereren om te verzenden naar Homey lijkt me. Helaas laat hij nog steeds de de waarden van “4uur geleden” zien.

Iemand een idee ? Het is trouwens de ronde sensor … niet die vierkante.

Heb je de laatste firmware er op gezet? Via de Xiaomi app?

Nope … das een goeiuh

Ga ik ff proberen thanks :+1:

Lukt niet … xiaomi home app heeft de hub nodig wanneer ik de sensor wil toevoegen. En die heb ik nie

hmmm ja dat klopt. Het zou best de reden kunnen zijn dat het niet werkt. Ik had een vergelijkbaar issue met mijn plantensensor. Maar die werkt met Bluetooth en daarom kon ik hem updaten via de app…

Maar miss dat anderen nog een idee hebben?

Hoop het. Mijn Homey avontuur begint ietwat frustie te worden :slight_smile: . Deze sensor is zigbee geloof ik dus hoop op een update (ooit) van homey.

Aeotec multi 6 werkt ook maar half. En te prijzig om gewoon een temp in woonkamer te meten naar mijn mening. Daarom vond ik dat xiaomi ding wel wat voor 8 euries. Super compact ook. Maar ja … behalve frustratie schiet ik er weinig mee op.

Mischien nog een tip voor een redelijk betaalbaar alternatief ?

Heb diverse van dergelijke temperatuur meters hangen en die doen het allemaal prima. Maar, Zigbee netwerk is een zorgekind dat Athom moeilijk schijnt in orde te krijgen. Heb al heel wat tijd daar aan gespendeerd, en nu voor het moment werkt het prima. Heb er wel voor gezorgd dat de kanalen op de 2,4 Ghz niet in de buurt komen van elkaar, want zigbee werkt op dezelfde frequentie als wifi.

Ik heb deze Temp sensor
Werken perfect. Is ook Xiaomi alleen door een andere fabrikant gemaakt. Heb gelezen dat de vierkante beter werken. Heb ze ook niet hoeven updaten. Geven altijd de temp door, zelfs vanuit mijn koelkast.

Lol… Lijkt me sterk dat die de temp doorgeeft, dat is een vibratie sensor…
Denk dat je de verkeerde link hebt geknipt… :slight_smile:

1 Like

Haha idd! Scherp! Ik bedoelde de vierkante versie.

Ik heb geen problemen met de ronde versie. Draai op de nieuwste firmware

Tja dat zou ik ook graag updaten voor ik de vierkante aanschaf… maar heb geen Xiaomi hub :frowning:

Hoe heb je geupdate ?

Via de hub ( die heb ik nie )

Ik heb de xiaomi devices nog nooit geupdate. Alleen nieuwste software op HOmey

Hou hem eens dichtbij de Homey en druk op het knopje (of druk in het gaatje) om hem wakker te maken.

Kijk dan nog eens of hij wel update.

En deze versie werkt perfect:
https://www.gearbest.com/access-control/pp_626702.html?lkid=17532883

Beetje prijzig… Dit scheelt €2,50…

@Domotica-blog.nl

Ja die heb ik gister besteld ( via ali :wink: )

Krijg hem eind deze maand

Nou ik heb hem hoor :slight_smile:

Resultaat is echter weer jammer. Hij blijft updaten maar veel te onnauwkeurig. Weinig schommelingen omdat alles dicht zat maar zoals je ziet is mijn 7 jaar oude 433mhz veel beter met updaten. Ook de luchtdruk is way off.

Frapant toch dat het enig waarmee ik geen probleem heb al mijn jarenoude 433 kaku is … en alle moderne sensoren half of niet werken :frowning: