Xiaomi mainland of EU server producten?

Xiaomi verkoopt producten voor EU of mainland servers.
Ondanks zigbee zit er dus een verschil in de communicatie. Welke versie is Homey compatibel zonder hub?

Zover ik weet is dat verschil er niet voor de zigbee devices, heb je een voorbeeld voor een device waar je die keuze hebt?

Ik denk dat het verschil gewoon zit in of het product in China of de rest van de wereld wordt verkocht.
Ik heb een Xiaomi 1S robot zuiger uit China laten komen. Die werkt in de officiële MI Home App enkel als je China als server kiest.

Maar die communiceert dus geen zigbee, @Peter_Br stelt dat het om Zigbee devices gaat als ik het goed lees.

Voor Xiaomi of Aqara Zigbee apparaten zit er geen verschil in communicatie protocol.
In sommige gevallen natuurlijk wel het stekker type.

Het is dus niet nodig om te kijken met welke server deze verbindt. Alle versies werken met Homey direct zonder gateway?

Voor alle Zigbee versies, ja!

Correct. Zigbee werkt immers alleen lokaal; dus tussen Zigbee apparaat en Zigbee controller (Homey of Xiaomi gateway).

De controller heeft wel een internet verbinding; in geval van Xiaomi / Aqara controller zit hier wel een verschil in.