Welke Zigbee/Zwave 1 FASE 32A/6KW DIN ENERGIE METER

Hi Allen,

In een 1-fase omgeving met een vermogen van 6KW/32A wil ik graag op de homey het verbruik meten. Het ding moet in de groepenkast op een DIN-rail komen. Nu kom ik meerdere van dit soort oplossingen tegen. Veel van die module’s hebben een vrij zielige aansluiting. Je komt ze volop tegen die “gewoon” een < 1,5mm2 printkroonsteentje er op hebben zitten.(!) Ik wil dergelijke overgangsweerstanden natuurlijk voorkomen. Wie heeft een suggestie voor een dergelijke module waar je “gewoon” een 6mm2 of 10mm2 onder een zware verbinding ik kwijt kan ? Ik ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen.

San.

Check https://www.homewizard.com/shop/wi-fi-kwh-meter-1-phase

Kan tot 100A.

Een kort stukje 4mm2 mag ook tot 32A en past onder de verbindingen van homewizard

Maar wat wil je exact gaan meten?

Hi,

Allereerst dank voor je reactie en het meedenken. Ik was in mijn post wellicht onduidelijk want ik geef de voorkeur aan Zwave/Zigbee omdat ik meer vertrouwen in het mesh van Zwave/Zigbee heb dan “gewoon” wifi. Ik heb de oorspronkelijke post daarom even aangepast. De module uit jou link heeft in ieder geval fatsoenlijke aansluitingen en ziet er veel degelijker uit dan veel mij bekende ZWave/Zigbee varianten. Wat ik exact wil meten ? Het gaat om het verbruik in een huis in het buitenland, daar zijn voedingen niet van het niveau zoals wij dat hier kennen. Spanningen zakken als gevolg lange afstanden makkelijk onder de 210V en het maximaal beschikbaar vermogen is “slechts” 6 KW. Daarom moet ik daar voorzichtig omgaan met overgangsweerstanden in een dergelijke module en sowieso met verbruikers in het algemeen. De bedoeling is natuurlijk om Homey te laten acteren als ik qua verbruik in de gevarenzone dreig te komen. Dus als bijvoorbeeld het tostiappparaat, de wasmachiene, de fohn en koffiezetter tegelijk aan staan dat ik VOORDAT de zekering springt een seintje krijg.