Welke rolluiken aanschaffen voor bediening via flows met homey

Zijn er gebruikers die ervaring hebben met buismotoren van ACM? (levert Tumoco) om deze met Homey aan te sturen? De draadloze ontvangers die erbij zitten zijn de SPOT 1611127 (www.acmsrl.it/SPOT.html)
Ik heb al diverse apps geprobeerd, maar tot heden zonder succes.

Goedemorgen ik ben nieuw in de homey communist, sinds gisteren mijn homey geïnstalleerd. Weet je toevallig of ik de homey ook kan toevoegen als ik alleen een keygo heb van somfy? Alle andere rolluiken zijn gelukt alleen de voordeur heb ik niet kunnen installeren omdat ik alleen een keygo daarvoor heb. Alvast bedankt.

Groet

Goedemorgen, volgens mij moet dat gewoon kunnen, de keygo werkt ook via rts. Waarom lukt deze niet ? Waar loop je vast ?
Groetjes, Arjan

Heb nog even gezocht, de programmeerknop zit in de keygo. Je moet hem dus even openschroeven om hem aan Homey te koppelen.
Dan moet hij het doen !
Succes !

Hee arjan bedankt voor je snelle reactie. Was gisteren tot zover gekomen. Maar bij telis als ik hem indruk om te programmeren gaat de rolluik naar boven en beneden maar bij die keygo doet ie dat niet. Hij loopt vast bij het programmeren lijkt of die signalen niet herkend worden.

Groet,

Als je de tahomabox hebt, kun je een scenario maken deze kun je dan vanuit homey aanroepen

Misschien de keygo even kopiëren naar een telis ?
Als je de programmeerknop van de keygo indruk beweegt dan het rolluik wel even op en neer ?

Zou je me kunnen uitleggen hoe ik de keygo kan kopiëren naar een telis. Nee als ik de programmeerknop van de keygo indruk gaat hij niet omhoog en naar beneden.

Ik heb geen tahomabox…

Hoi Johannes, als je het programeerknopje kort indrukt gaat er dan een lampje knipperen op de keygo ? Zoja, druk dan op de voorkant op de knop waarop je het rolluik bedient. Gaat het rolluik dan kort heen en weer ? Dan staat hij in de programmeer modus en kan je hem aan Homey koppelen.
Anders moet je toch een andere telis koppelen via de methode van de foto hieronder, moet je wel de stroom gemakkelijk van dit ene rolluik kunnen halen dmv een stekker.

Heel vreemd. Als ik die programmeer knop op de keygo indruk gaat er wel een lichtje knipperen maar als ik dan op de knop op de voorkant druk gaat hij niet kort omhoog en naar beneden. Als ik vervolgens de knop langer indruk op de keygo gaat de rolluik als normaal naar beneden maar dus niet in programmeer modus.

Dan toch de enige oplossing denk ik een andere afstandsbediening aanleren, helaas.
Of even bellen/mailen met Somfy. Hebben een hele goede servicedienst. Misschien kunnen zij je helpen.
Hou me op de hoogte !

Heb met Somfy gebeld, ze vertelde me dat ik dinsdag iets van het hoofdkantoor kan verwachten. Ze wist het zelf ook niet helaas.

Wat een prutsers werken er bij somfy nl. Twee medewerkers aan de lijn gehad en beide konden me geen stap verder helpen.

Ik had dat met de windmeter. Heb een uurtje staan te klooien. Batterij eruit. Erin. Indien mogelijk reset naar fabrieksinstellingen. Daarna programmeermodus. Uiteindelijk na een paar keer gelukt. Kan mij nog herinneren dat bij de installatie van de zonwering twee jaar geleden de installateurs er ook niet uit kwamen. Helplijn die zij belden ook niet. Uiteindelijk de vertegenwoordiger langs en ook een uurtje staan te klooien. Dus de gouden tip; wacht een uurtje🙈. Nee geintje, maar in mijn geval de aanhouder wint. Hoop dat het je lukt.

Hahah Marcel ben die ene uur inmiddels allang voorbij. Blijf het elke dag proberen op goed geluk:(