Rolluik motor

Ik ben op zoek naar een rolluik met elektromotor die natuurlijk via Homey te bedienen is.
Wat is verstandig? Alleen een elektro motor nemen en zelf een schakelaar van bijvoorbeeld klikaanklikuit monteren of een complete set van somfy nemen met en deze koppelen op Homey?
Bedankt!

Cautje,
Ik heb een somfy motor en dat werkt heel goed met homey. KAKU kan natuurlijk altijd maar waarom zou je dat willen? Misschien is een somfy motor iets duurder maar je bespaart weer 2 schakelaars en veel hobbieën.
Dus mijn voorkeur, hoewel ik nog weinig ervaring heb, is somfy.

J@N

@Janneman70
Bedankt, dan doe ik dat!

Nog ff een vraag, is het rolluik dan met zowel de afstandbediening van sonfy als met Homey te bedienen?
THX!

Ja met Somfy kan dat wel.
Met bijvoorbeeld z wave (zoals Fakro ramen bijvoorbeeld hebben) kan dat {nog?} niet.

Ik heb zelf een oude somfy motor gekocht het is een 2 polig motor hier heb ik een qubino rolluik actor tussen gezet met een 12/24 volt voeding nu kan ik mijn gordijn prima bedienen met homey

Ive got Roller shutters from 3T motors (ebay.de ) they work just fine on the Brel app as it is the same chinese motor.
https://www.3t-motors.de/

The motors funtion very well Ive go them already more than 10years with no problems.

Pim

Ik heb nog een vraag, wat kan ik beter nemen.
Tahoma of RTS?
Thx!

Alleen RTS kan worden aangestuurd met homey.

Bob,

Bij mij heb ik meerdere IO devices van Somfy en die kan ik bedienen met mijn Homey.
Maar een Tahoma box heb je hier wel nodig!
Dus zowel RTS als IO worden ondersteund!

Weer wat geleerd