Welke instellingen voor ingebouwde fibaro switch

Ik heb in mijn stopcontacten allemaal een ingebouwde switch zodat ik o.a. lampen aan en uit kan doen via de Homey. Nu wil ik er buiten een vijverpompje mee bedienen maar dan gaat het heel kort aan en dan doet hij niets meer en geeft de Homey app een error. Welke instellingen moet ik asnpassen om het werkend te krijgen?
Zie foto’s hoe de instellingen nu zijn. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.



Dit lijkt een Dimmer te zijn en geen Switch!

Kalibratie lijkt mij een shutter.

Kan ik dan geen vijverpomp of ander apparaat in dit stopcontact doen?

Ik heb kalibreren zonder bijpass geprobeerd maar dat gaf geen effect

Zo te zien is het inderdaad een dimmer (zie o.a. minimale en maximale helderheid), dus dan is een pompje (met een motortje) aansluiten geen goed idee. Ik snap dat de dimmer dan uit veiligheidsoverwegingen uitschakelt. Welk type staat er op?

Klopt achter een Dimmer mag niets anders dan een dimbare lamp.
(ik kan zo geen andere belasting dan een Lamp bedenken die ook achter een Dimmer mag. )

ik heb ergens gelezen:

Binnen de NEN 3140 mag een wandcontactdoos (een stopcontact) niet gedimd worden, omdat het apparatuur kan beschadigen die hier niet geschikt voor is.

Zou in ieder geval de ‘Softstart’ en de ‘Dim functie’ uitschakelen.
Voor hulp, zou het handig zijn dat je het type van dit apparaat even vermeldt, dan kunnen je helpers in de documentatie nakijken wat de mogelijkheden zijn. ( b.v. FGD-212 )
Kalibratie is hier niet van toepassing.

1 Like

Ik heb een screenshot gemaakt van alle gegevens.

Ik heb de soft Start en het dimmen uitgezet en Voilà! Mijn pompje werkt naar behoren. Ontzettend bedankt allemaal!! Bb

1 Like