Weer app

is er nu helemaal geen weer app meer die werkt?
wil gewoon aan homey vragen wat het weer is vandaag,
of wat de temperatuur is buiten.

Goeie vraag Cees en ik heb er ook een paar voor jouw:
Welke versie van Homey heb je?
Mocht je een versie hebben met ingebouwde microfoon, wat gebeurd er dan als je dit aan Homey vraagt?

Bij mij doet ie het gewoon als ik vraag wat het weer is

Heb zelfs speciaal de Buienradar, NetAtmo en Weer app uitgeschakeld…

software versie 2.0.2
meestal is het sorry er ging iets fout, probeer het nog eens maar net weer gevraagd en hij zegt
het weer in ########, iets met clouds ,de temp is 9,33 graden celcius, de luchtvochtigheid is 76 %,
de luchtdruk is 1001 bar, een momentje, sorry er ging iets fout probeer het nog eens

Ah, dat betekend dat “weer” werkt maar dat dit aan de stemherkenning ligt.

Bij mij werkt het ook op stemherkenning maar ik krijg het weer in Baarn terwijl Homey toch echt in Almere Poort staat. Een aardige dwarsstraat verschil. Aanwezigheid werkt dus ook voor geen meter. Probeer het nu met IFTT maar dat is ook nog niet helemaal gelukt. Open Weather krijg ik ook niet aan de praat. De data update niet. Alleen als ik de app herstart.

@Ria_Banis misschien het idee om je locatie eens te bekijken in homey zijn settings dan? misschien staat dit wel verkeerd.

Wat @Caseda zegt: weer is voor de plaats waar Homey staat?

In locatie geeft homey idd Baarn aan, maar dat kan ik niet aanpassen.

ook niet als je “locatie automatisch aanpassen” uitschakeld?

Heb ik uitstaan. Helpt niet.

Maar heb je dan ook zelf de juiste plek op de kaart aangeklikt?

Ik kan de juiste plek niet aanklikken. De kaart “schiet” steeds weg als ik naar de juiste positie wil gaan zoals je dat met bv Google Maps doet. Handiger zou zijn als je net al bij IFTT je adres kan ingeven en bewaren. Maar die mogelijkheid zie ik niet. Het is wel jammer want onder 1.5 werkte het vlekkeloos en had ik er een aantal flows op draaien.

Misschien wil je de discussie over de locatie hier verder doen?
Dit is een topic over het weer en niet over de locatie van de Homey.
In dat andere topic staat ook hoe je een issue aan kan maken hier voor.

Het heeft anders wel invloed op het weerbericht als de locatie niet juist is.

Iemand anders die ook het probleem heeft dat de rainradar app niet triggert op "Het gaat regenen in… "?

Bij mij krijg ik ook geen trigger meer door van "Het gaat regenen in ?, mijn homey is nog 1.5.13.
Als de rainradar nu eens ook de temperatuur en de vochtigheid percentage doorgeeft, op de website staan die ook dus lijkt me dan niet zo moeilijk om die ook door te geven, dan hebben we alles in een app zitten wel zo makkelijk, als de app dan goed werkt.

1 Like

Ja, ik gebruik het met hond uitlaten,… dan heb ik 10 minuten de tijd :wink:
Werkt al een tijd niet meer :frowning: