Virtuele knop radiozender logo

Goedemiddag,

allereerst de beste wensen voor iedereen.

Ik ben nieuw op Homey, ik heb een HomeyPro 2026 aangeschaft.

Nu heb ik een virtuele knop aangemaakt en een flow om een radiozender te starten op mijn Sonos.

Dit werkt goed, er worden twee speakers gekoppeld en het volume wordt goed gezet.

Nu wil ik echter in de virtuele knop het desbetreffende radiozender logo er op hebben.

Is dit mogelijk?

Heb je de virtuele knop via de Virtual Devices app toegevoegd? Je krijgt tijdens het toevoegen een optie om een icon te uploaden (svg formaat)

Aha, gevonden.

Ik had gebruik gemaakt van de Experimenten, die biedt die magelijkheid niet.

Nu het volgende, waar vind ik die svg-files?

Knippen - plakken en converteren naar .svg ?

SVG icons kan je vinden bij de Material Design Icons:

Fluent UI icons:

(in de assets map)

En bij SVGRepo

https://www.svgrepo.com/

En als je naar andere SVGs op zoek bent, kan je bij Google “filetype:svg“ achter je zoekopdracht toevoegen, en op het Afbeeldingen tabje klikken. Hier staan alle resultaten met een .svg afbeelding

1 Like

Bij de advanced virtual devices heb je een hele berg aan icoontjes om uit te kiezen, + ook de mogelijkheid om eigen .svg bestandjes te kiezen.
Tevens zijn ze achteraf aan te passen

Hoe groot is de kans dat er een kant-en-klare .svg is van het logo van exact die zender die Floris wil ?

Door filetype:svg achter je zoekopdracht te typen in Google Images kan je best veel .svg-bestanden vinden

Nog een alternatief als je bereid bent wat te puzzelen met/in HTML. Is wellicht iets te geavanceerd als je net start met Homey, maar wie weet :blush:.

Je kunt de Status Widget uit de Enhanced Device Widget app gebruiken om een status widget op je dashboard te zetten met daarin een tabel met logo’s. Als je tikt op het logo/plaatje kun je een flow laten starten die de betreffende zender afspeelt.

Voor meer informatie en voorbeelden, zie deze post en de verdere posts in dat topic:

Bedankt voor jullie tips, de Enhanced Device Widget is inderdaad nog te hoog gegrepen.

Wat me wel opvalt is dat als ik een logo in kleur importeer deze wordt omgezet naar zwart/wit.

Is hier nog wat aan te doen?

1 Like

Nee, Homey zet het automatisch om om de stijl van alle icoontjes hetzelfde te houden.

Op deze site kan je jpg uplosden en er svg van maken.

Zelf noot geprobeerd maar andere functies op deze site werken prime, dus ik verwacht dat dit ook zal werken…

dus ook het logo van de zender naar jouw keuze

Zoals @smarthomesven aangeeft, bepaalt Homey hoe het de pictogrammen weergeeft.

Ook als je wisselt van lichte na donkere modus, zul je zien dat Homey het pictogram qua kleur omgekeerd/negatief weergeeft: zwart wordt wit en v.v. Dat speelt soms ook blij plaatjes in kleur, waardoor je bijzondere effecten kunt krijgen.

Via de eerder genoemde status widget kun je daar omheen werken en dit soort snelkoppelingen maken naar favoriete radio stations/bronnen:

Dan moet ik me gaan verdiepen in de status widget.

Zijn daar voorbeelden van?

Er is een specifiek topic voor de Enhanced Device Widgers app: [APP][Pro] Enhanced Device Widgets. Live 1.1.21, Test 1.1.23.

Daarin vind je ook info over het gebruik van de status widget. Het zijn wel allemaal losse puzzelstukjes. Ik zou zeggen: gewoon proberen :blush:.

Ik heb een status display toegevoegd aan mijn dashboard, heb daar een widget-id opgegeven, maar wat nu om hier een afbeelding in te krijgen? Waar moet ik de HTML-code plaatsen?

In het ‘tekst’veld.

Ik zou even in de [APP][Pro] Enhanced Device Widgets. Live 1.1.21, Test 1.1.23 - #428 by SunBeech topic kijken, staat al een hele ‘discussie’ tussen Sunbeech en mij over het wel niet plaatsen van een image…:laughing: :innocent:

Welk tekstveld waar, in de status display is volgens mij geen tekstveld.

Hoi Floris, het gaat om ket Tekst-veld in de flowkaart van de status widget:

Met die flowkaart bepaal je de inhoud van de statuswidget.

Er is geen kant en klare handleiding. De beschikbare documentatie vind je in het genoemde forum topic. Wat handig kan zijn, is als je kennis neemt van de informatie m.b.t. de Status widget. Dat begint vanaf hier, toen die widget is toegevoegd: [APP][Pro] Enhanced Device Widgets. Live 1.1.21, Test 1.1.23 - #154 by Adrian_Rockall

In de posts zul je diverse voorbeelden tegenkomen van medegebruikers die o.b.v. HTML een eigen invulling van de widget hebben gemaakt.

Zoals ik al aangaf, het is even puzzelen.

EDIT - Ik heb inmiddels een instructie gemaakt voor het opzetten van deze status widget: