Icons toevoegen

Ik vond https://thenounproject.com/search/?q=dining&i=621520 aanvullende icons. Maar ik weet niet welke ik moet downloaden en hoe ik dat in homey krijg. Mijn engels is niet zo goed. Wie helpt mij en anderen?

Het zo maar even iconen toevoegen is helaas niet mogelijk.
Zie ook hier…
In de apps zitten ook iconen ingesloten, maar die zijn ook niet eenvoudig te veranderen.

Kreeg die indruk wel. Want als je het noun project gaat zie je meerdere icons. Dat het niet cutandcopy zou zijn dacht ik al. Maar hoe dan . Hmmm deze voorgestelde iconen passen meer bij mijn thuis :wink: Bedankt voor je antwoord

Maar het kan wel…

@Peter_de_Vos Ik neem aan dat je de app zelf hebt veranderd en ge-sideload via cli.

Klopt!

Maar dan wel op een omslachtige manier. Weet niet of de TS daar op zit te wachten maar mocht dat wel zo zijn, zou je dan in een stappenplan uit kunnen leggen hoe de TS dit voor elkaar zou kunnen krijgen?

1 Like

Ja hoor, als ik even tijd heb en er is interesse zal ik het doen.

4 Likes

Misschien te moeilijk voor mij maar ik wil het graag proberen!

Als ik even wat tijd heb zal ik het proberen uit te leggen. Belangrijk is dat je weet hoe je apps via Github kunt downloaden en installeren via cli in plaats van via de appstore. Mocht je dit nog niet weten. Hier vindt je meer:

1 Like

@Peter_de_Vos Deze stap is met githup is al gelukt. en heb https://github.com/athombv/homey-vectors-public gevonden, boordevol icons. Maar dan…

Als je nog mogelijkheid ziet om het uit te schrijven graag, ben ook geïnteresseerd :slight_smile:

Staat nog op mijn todo lijstje😜

1 Like

Ik lees mee! Kan niet wachten om die rare icoontjes van kaku aan te passen

Ben ook benieuwd hoe ik die iconen van kaku kan aanpassen. Is er inmiddels al een uitleg hierover.
Kan er verder niets over vinden.

Peter

Hallo allen,

afgelopen week contact gehad met Peter en hij heeft me voorzien van wat info. De manier zojuist uitgevoerd en dit werkt dikke prima.

Wat goed is om te weten dat hier de Virtuele Devices App voor ge(mis)bruikt wordt. Deze vind je via de volgende link op GitHub: https://github.com/ArjanKranenburg/virtual-devices.

Aannames:

  • je weet hoe je via CLI moet installeren (zo niet, check het filmpje van Cornelisse https://tinyurl.com/y33wajne)
  • beschikt over een javascript editor (zo niet dan kan je bijvoorbeeld Atom gebruiken)

In de virtual device app staan de iconen allemaal in de map …\drivers\virtual_switch\assets\

Vervolgens ga je naar …\drivers\virtual_switch\ en opent de driver.js file en zoekt deze regels:

socket.on('getIcons', function( data, callback ) {
    var device_data = [
        getIconNameAndLocation('chaos'),

Hier zie je een hele rij met getIconNameAndLocation(‘naamsvgbestand’) staan.

Deze kun je gewoon kopiëren plakken en de naam van de *.svg geven die je wilt toevoegen (zonder extensienaam)

Wil je het overzichtelijk houden?
Zorg dan dat je slechts één enkele icon laat staan (edit: in de driver.js file) en deze naar behoefte aanpast. Je moet dan wel bij elke nieuwe icon dat je wilt toevoegen de app opnieuw via CLI installeren. Reeds toegevoegde icons en apparaten blijven behouden!

Credits zijn voor @Peter_de_Vos! Bedankt :sunglasses:

3 Likes

Ter aanvulling:in de driver.js file. In de assets map laat je alle icons staan.

Harmen: super bedankt dat je het zo helder hebt uitgelegd!

1 Like

Harmen bedankt voor je uitleg.

Tot dusver duidelijk hoe je bij de iconen komt in de Virtual-devices app.
Alleen wil ik graag bepaalde iconen toevoegen/veranderen in de KlikAanKlikUit app, ook die heb ik geopend in Atom maar lijkt wel een heel andere opbouw van files, heb daar voor elk kaku component een apart mapje assets met daarin een driver.js file ook zie ik in die map nog een images map met daarin gewoon 2x *.png file of 2x *.jpg file in staan de ene large en de ander small met de pictogramafbeelding.

Je zou bijna denken ik verander die *.png of *jpg files voor een andere icoon afbeelding en klaar is Kees.
Maar zo simpel zal het niet zijn ?

Iemand nog een aanvulling hierop ?

Mvg.
Peter

In de kaku ap hoef je niets in de driver.js file te wijzigen. Houd er wel rekening mee dat wanneer je via cli installeert ook geen updates meer krijgt. Wil je een icoon in de kaku app wijzigen ga je naar de map drivers. Vervolgens ga je naar de map van je apparaat waarvan je de icon wil wijzigen en klik je de map assets aan. Daar staat een bestand icon.svg. Hier kun je je eigen icon naartoe kopiëren. Als je deze ook maar icon.svg noemt

Ik ben net bezig met apparaten van Shelly toe te voegen. Hier kom ik iets tegen waarvan ik me afvraag waarom niet elke app-developer dit toe past…

8 Likes