Virtuale Sensor reageert op ander apparaat

Hallo,
Ik heb een vreemd probleem…

Op mijn achterdeur heb ik een NeoCoolcam deursensor gemonteerd. Deze werkt prima.
In mijn garage heb ik een Fibaro Smart implant hangen waaraan een magneetcontact is gekoppeld. Deze werkt ook prima.
Nu heb ik in Homey een VD aangemaakt van het type sensor (deur/raam contact). Een flow zorgt ervoor dat de VD sensor een alarm weergeeft als de Smart Implant Ingang geopend is. Dit werkt ook prima.

Wat ik nu zie gebeuren is het volgende:
Op het moment dat ik mijn achterdeur dicht doe verdwijnt het alarm op mijn Neo coolcam sensor (=ok) maar geeft de VD sensor een alarm (NIET OK).

Weet iemand wat hier de oorzaak van kan zijn?

Ik heb alle flows gecontroleerd. Heb logging op de flows gezet maar er lijkt niets vreemd geconfigureerd te zijn…

Wil je je flow(s) even delen?

opgelost… gelukkig geen fout van de hard- of software maar een stomme gebruikersfout
had nog een probeersel die ik over het hoofd had gezien.

Zo gebruik ik een < groups > device van type contact alarm met gekoppeld de aqara deursensor bijkeuken in de garage voor de deur daar tussen.
Geen flows nodig als de contact sensor actief word en de bijkeuken actief wordt ook de garage zone actief door het group device.