Verlichting moet aan blijven bij beweging bij ingestelde lichtsterkte

Ik ben nog groen op het gebied van flows etc. en mijn vrouw begint zich te ergeren over de verlichting in de bijkeuken, en je vrouw moet je toch te vriend houden.

In de bijkeuken zit een bewegingssensor van Fibaro FGMS 001 en een Aeotec Micro Switch G2.

Ze wil graag dat de verlichting in de bijkeuken aan gaat als ze binnen komt, als het donker wordt en dat deze aan blijft zolang ze daar aanwezig is en beweegt. Dus niet dat de verlichting uit gaat als de timer verlopen is maar dat de timer steeds naar voren schuift als ze in de bijkeuken beweegt.

Hoe stel ik dit in (graag zo simpel mogelijk).

Voorbeeld:

Verlichting in bijkeuken gaat aan bij detectie beweging wanneer het onder de 50 lux is voor een periode van 60 seconden.

Wanneer binnen die 60 seconden weer beweging gedetecteerd wordt dan wordt de periode weer verlengt naar 60 seconden.

Wanneer er geen beweging meer gedetecteerd wordt gaat de verlichting na 60 seconden uit.

Oei. Dan moet je het maar snel gaan oplossen :sweat_smile:

1 Like

Je zou deze flows kunnen maken. De eerste flow zet de verlichting aan als er beweging is en de helderheid is lager dan 50 lux. De tweede flow start een timer als er geen beweging meer is en de lamp is aan. En de laatste flow zet de verlichting uit als de timer leeg is.

En als je vrouw een echte keukenprinses is en heel lang in de keuken staat.
ALS helderheid is veranderd
EN helderheid is <50
EN bewegingsmelder is aan
EN lamp is uit

DAN lamp aan

Ander staat ze na verloop van tijd toch nonin het donker tijdens het koken…

Ik heb de flows van Homey-Cornelisse erin gezet maar na een aantal dagen testen lijkt het erop dat de Logica Helderheid niet werkt. Al zet ik hem op kleiner dan 1500 dan blijven de lampen op beweging overdag aangaan. Waar kan dat aan liggen?
Deze werkt trouwens wel:

Voeg wat papartrail logging kaarten toe aan je flows. Dan kan je zien welek flows triggeren.
Je kan in die kaarten ook tags opnemen zodat je kan zien wat de gemeten luxwaarde was op het moment van triggeren

Check ook even of je wel de tag “helderheid” van de juiste gewenste sensor gebruikt