Verbruik meten 3-fase

Weet iemand of Homey een apparaat ondersteund welke 3 fase stroom kan meten? Ik heb zitten kijken naar de Qubino 3-fase meter maar deze is nog niet ondersteund. Ik wil een meter gaan plaatsen tussen een Tesla Wall connector en zou graag de stroom willen bijhouden via Homey.

1 Like

Dit is een wel héél erg leuk apparaat, maar (nog?) niet ondersteund:

Meet drie fasen, water, gas en geeft heel erg veel data.
Echter geen idee of een integratie mogelijk is:

Mvg,

Ziet er inderdaad uit als leuk speelgoed. Ik zie dat aeotec ook nog een 3 fase meter heeft. Maar ik wil er graag een met een schermpje. Ik heb de Qubino uiteindelijk aangeschaft. Met beetje geluk komt hij nog mee in de nieuwe release van de app.

Ik heb er ook een aangeschaft, wil hem gaan gebruiken voor het verbruik van mijn inductiekookplaat.
Heb Athom die de eigenaar van de Qubino app gevraagd of ze deze module willen toevoegen aan de app.
Nu maar afwachten!

Ik wacht al meer dan een jaar op toevoegen. Gaat niet gebeuren op korte termijn. Heb zelf recent de app uitgebreid met de 3 fase meter. Deze wordt momenteel getest :wink:

In de bestaande Qubino app, of heb je er een nieuwe app voor gemaakt? En is die app dan via de Homey app store te installeren.

Bestaande app. Als alles goed werkt ga ik of een nieuwe app maken of komt er een pull request voor Athom :wink:

1 Like

Top :grinning: ik hou de updates in de gaten

Hallo Harm
kun je al meer vertellen over de integratie van de Qubino 3-fase meter in de bestaande APP?

Iemand heeft het getest zonder succes. Bij mij werkt het wel alleen krijg ik de updates niet door naar de voorgrond. Als de app herstart worden de waardes ververst. Dit is voor mij momenteel voldoende om de meter uit te kunnen lezen. Ik heb nog proberen contact op te nemen met een paar developers maar niemand gevonden die me hierbij wil helpen. Ik denk dat we het hier voorlopig mee moeten doen.

Wat met deze:

Weet er iemand of deze jongen al integreerbaar is in Homey.
In de verschillende Homewizard topics kan ik hierover niets vinden.

De vraag is dus eigenlijk of het technisch haalbaar zou zijn deze meter in Homey te integreren?

Nee. Er is daar nog geen API voor beschikbaar. Alleen de P1 dongel van Homewizard werkt met Homey.

1 Like

Ik gebruik er zo’n een als tussen meter (hobby ruimte’s) en haal vanaf het pulscontact via een PI en HA de info binnen. Maar het blijft een gekuntselde omgeving met (vele) tussen stappen. Maar lees wel de KWH uur daar ging het om.
Wil nog eens dieper gaan in de RS485 verbinding daar zo meer info uitkomen (per fase en totaal standen zoals nu op het display mogelijk is.

1 Like

Heeft iemand een 3 fase meter nog werkend gekregen met homey?

Hehe het is zover, Qubino heeft een app update (4.1.1) en de 3-Fase meter (ZMNHXD) zou moeten werken in de Homey.

iemand deze al in werking en die screenshot wil delen