Verbindingsprobleem Switchbot Lock met Homey Pro Early 2023

Ik kan mijn Switchbot Lock niet toevoegen aan Homey Pro Early 2023. Het slot is geïnstalleerd en doet het héél goed, maar bij het toevoegen krijg ik “Invalid response code: 190”. Het slot is up-to-date, ik heb een Homey reboot gedaan, tevergeefs… Ik zocht op Facebook groepen en hier, maar vind er niets over terug. Weet iemand hier raad mee aub? Ik heb zoveel zin om hem in Homey te integreren, het slot op zich werkt fantastisch! :smiling_face_with_three_hearts: Alvast bedankt hoor! Groetjes

Hi Damien.
Ik weet niet hoe je zoekt, maar een zoekmachine werkt nog steeds goed:

Een mogelijk antwoord wordt gegeven als je de link volgt:

In 't kort:
Probeer eens Switchbot te registreren met een email account, gebruik niet (nooit) “login met Google” o.i.d.

Had hetzelfde probleem en hiermee is het opgelost.

2 Likes

Yes! Dit werkt :smiley:! Dan zal ik mijn nieuwe HUB die op komst is niet meer nodig hebben.
Wow! Héél erg bedankt Chris!!

Hmm, nu nog proberen cloudservices aan de praat krijgen, want dit doet ie niet…

Ik kan hem aanzetten, jij niet?

Nee, krijg melding dat cloudservices moeten aangezet worden, maar kan dit niet. ( heb geen hub)

Ondanks de developer mode en upgrade naar HUB2, doet hij het te vaak niet. Ik hield een log bij en als ik reken sedert de nieuwe HUB dan doet hij het 16% van de tijd niet, er is geen patroon in te vinden, soms is het 2x na elkaar, een andere keer gaat het 10x goed. Als foutmelding in de Switchbot app staat “Failed to execute”. Ik woon op een klein oppervlak van 94m², waar de Homey echt centraal staat. Switchbot verwijst me door naar Homey, ik zal daar nog eens poging wagen, maar mochten er in tussentijd hier nog mensen een oplossing kennen, hoor ik dat graag. Bedankt :pray:




https://homey.app/f/VzfWVV/